Pysseltrollet

Provar på det mesta, i alla fall en gång...:)

Lite stickat har det blivit...

Publicerad 2008-04-24 14:14:36 i Allmänt

Nu har jag faktiskt fått färdigt ett par sockar...

image154

dom heter horcrux och mönstret ska visst vara Harry Potters ärr...?
Jag gillade mönstret så det var därför jag gjorde dom, inte för att det var Harry Potter...:o)

image155

Lite närmare...
Sockarna är stickade i Carro magicgarn och stickor nr 4, så dom var ganska snabbstickade.

Jag har också kommit en bit på Juno, Sticka Meras KAL...

image156

Det syns inte så tydligt på den här bilden men färgen är ljus aprikos nästan gräddig.
Den är inte så svår att sticka och Elin har redan paxat den...:o)

På kursen igår fick jag lite ändringar i mitt gymprogram...
Efetrsom jag har lite svårt med övningarna på mattan där jag ska ligga på rygg så tog dom bort dom och gissa vad jag ska göra istället...:o)
Jo, jag får använda min kära stol för att försöka slappna av istället.
Jag väljer själv vilken typ av avspänning jag gör och även hur länge jag ska sitta där...
Men jag fick inte tala om det för dom andra i gruppen för då kanske dom skulle bli avundsjuka sa Sophia.
Vet inte om det kommer att hjälpa mig till att bli mindre rastlös och intensiv men jag får väl prova iallafall.
På kuratortiden pratade vi bemötande från läkare och försäkringskassa. Vi hade ganska olika erfarenheter där.
Jag har förresten fått en ny handläggare på försäkringskassan, hon skickade brev där hon skrev att hon gärna ville vara med på slutsamtalet efter kursen så jag samlade mod och tog mig i kragen och ringde upp (jag har ju inte så bra erfarenheter av handläggare där sen förut) och vet ni....
Hon var hur trevlig som helst och frågade verkligen hur det var med mig och hur det gick med allt på kursen och hemma, det är jag inte van vid. Det brukar handla om när jag ska börja jobba igen och när jag kan gå upp mer i tid...vilket var det som gjorde att jag verkligen kraschade sist och jag vägrade prata med handläggaren något mera...
Hoppas det håller i sig när jag träffar henne senare också...

Tillbaka till kursen...
På Basal kroppskännedom fick vi som vanligt kolla vår kroppshållning och ha lite avslappning i slutet, vilket jag inte klarade av, jag var mer spänd efter avslappningen än innan...
Ja, ja det ska väl ordna sig det med nån gång...
jag har ju kommit igen ett par gånger förut efter såna här dalar så varför ska det inte gå denna gången, bara jag får tid på så blir det nog bra...

Nu ska jag inte gnälla mer för idag utan gå ut med hundarna i det fina vädret och se vad jag kan göra mer i trädgården för att pynta lite....:o)

ha´de//Birgitta

P.S. Majmönstren i både puls och sockklubben ligger ute på Sticka mera nu...D.S.

Kommentarer

Postat av: Britt-Marie

Publicerad 2008-04-25 16:59:11

Snygga sockar, jag förstår att du gillar mönstret för det gör jag också.

Juno är på gång hos mig också men du har hunnit
betydligt längre än mig.
Lycka till på kursen och så skönt med en bra handläggare på FK.

Kram

Postat av: Eva i Jämtland

Publicerad 2008-04-28 18:59:25

snygga sockar ! vart hittade du det mönstret.
tängte sticka ett lager av sockar i sommar så är det klart t vintern,snacka om bakvänd va? *skratt*

Postat av: Carina

Publicerad 2008-04-29 08:57:46

Hej,
Jag har använt mig av Photoshop Elements 6 som jag ladde ner en 30 dagars provperiod på adobes hemsida.
Det blir väldigt fina bilder av det programmet.
Sedan har jag bara provat mig fram. Jag är envis av mig så det går som det går. Men frustrationen står som en tät dimma över köket emellanåt. ;) Jag vill ju kunna allt på en gång och det kan jag ju inte.
Snygg din KAL blir. :) Förstår att den blev tingad direkt.
Ha det gott!
/Carina

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela