Pysseltrollet

Provar på det mesta, i alla fall en gång...:)

Jag älskar Karin...

Publicerad 2008-08-17 18:26:17 i Allmänt

Nej, jag är inte lagd åt fel håll, men jag älskar Karin...
Jag har haft en underbar dag trots blåst och värk allt annat...
Jag och Anncie har nämligen varit hos Karin och lärt oss färga garn med Jaaebafärg eller vad den nu hette. En väldigt smidig, lättanvänd färg som jag kan rekommendera. Den finns hos Karin som är återförsäljare.
Först fick vi fixa till bordet med lite plast vilket inte var så himla lätt i blåsten...



Som ni ser så är vi välkkädda.
Sen skulle det blandas färg, gul fattades bland burkarna som Karin hade färdiga.
Himla smidigt, 1½ liter ljummet vatten och en påse färg, sen vispa tills färgkulorna löst sig.



här är vi redo med alla burkar



sen var det bara att börja druttla och blöta och stänka bäst man ville...





Sen skulle man plasta in hela rsket så det fick ligga och jobba ifred en stund...



Eftersom vädret var som det var så tog det lite längre tid sa Karin, hade det varit sol så hade vi kunnat tvätta ur redan efter ett par timmar. Nu fick vi ta med oss våra inplastade färgpaket hem och nu ikväll har jag sköljt ur överskott och tvåligt skum och här ser ni resultatet...



Det till vänster är ett ullgarn som från början var ljustbrunt till färgen och som vi fick färga över, det var det garnet jag provade på vilket kanske märks för där är inte färgerna så vilda...:o)
Det till höger är mohairgarn somvar vitt från början och som jag riktigt jobbat loss på och till Karins besvikelse så hade jag inte i något lila eller blått. Det kanske blir nåt sånt garn nån gång, vem vet?
Jag är iallafall stolt över mina första försök att färga och det kommer att bli mer färgning, jag lovar...

Jag ska också hälsa från Karin att hon faktiskt fortfarande lever och finns till även om hon inte syns på bloggen direkt. Hon har en del dataproblem, det vill säga hon har inte lärt sig hur man gör än...:o)
Hon har inte heller så mycket tid som hon skulle vilja ha till bloggandet. Men till er alla som läser här så hälsar hon riktigt mycket och hon kommer igen...snart...

Här hemma har Elin haft sin tjejmiddag med trerätters middag och karaokekväll/natt. Det funkade bra och alla var nöjda och belåtna.
Elin och Ullis har fixat i rummet så dom ska få plats båda två nu när Elin flyttar in igen eftersom skolan börjar. Hon har ju bott i garaget hela sommaren som jag berättat förut.
Mia ska ha middag för sina kompisar vid senare tillfälle...
Nu i veckan kommer jag och Tim att vara själva en hel del och han har lovat att han ska hjälpa mig lite härhemma vilket låter bra. Han bör också fixa sina papper som inte blivit gjort...
På tisdag kommer nya tv´n och mina nya leksaker(dator och kamera) spännande...

Ha´de´//Birgitta

Kommentarer

Postat av: Lizzie

Publicerad 2008-08-17 20:01:01

Häftiga färger :-). Verkar jättekul det där med granfärgning. Hoppas det funkar att Ullis och Elin delar rum ;-).

Postat av: Marianne

Publicerad 2008-08-17 22:05:17

Vad kul ni ser ut att ha haft. Jag önskar att jag kunde ha varit med. Men jag har fått slita på jobbet 7-21,30 med några timmar ledigt mitt på dagen. Säg gära till om det blir något någon mer gång.

Postat av: Lizzie

Publicerad 2008-08-18 17:37:21

Garnfärgning skulle det vara, ingenting annat :-O

Postat av: Kattis

Publicerad 2008-08-18 19:57:48

Åhhh vad jag är avundsjuk men tyvärr måste hemmet gå före just nu...

Vi bara MÅSTE måla om huset i år... Har skjutit upp det nu i 2 somrar.. Såå.. Varje regnfri dag = måla..

Sen fick jag ju för mig att börja rusta upp köket...s Men nu är det nästan färdigt iaf.. Bara taket kvar och det klarar jag inte av själv muttrar



Hoppas att vi kan träffas snart iaf.. Har sagt till Ullebulle att fråga om jag får följa med ut till dig någon gång och bara träffas... Vore kul. Tycker jag iaf s



Ha det bäst



Kattis

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela