Pysseltrollet

Provar på det mesta, i alla fall en gång...:)

"kavaljerer" och lite annat...

Publicerad 2008-12-28 14:39:25 i sockklubb

Nu har jag fått färdigt andra paret sockar i stickameras sockklubb för december...
Chevalier eller hur det nu stavas...:o)



Stickade med kärlek för jag älskar vekligen detta mönster och det lär bli fler. både vantar och sockar eftersom jag tycker dom är så lättstickade...

Under julhelgen har det varit en del åkande men jag följde faktiskt inte med ner till svärföräldrarna...
jag känner bara att åka ca 2 timmar och stanna över natten vara trevlig i 2 dagar, hmmm...
nej, jag stannar hemma med hundarna så behöver vi inte fixa hundvakt iallafall...
Så alldeles ensammen här hemma har jag gjort färdigt några av alla projekt jag har haft liggandes i soffhörnet...

Först ut sockamanias fina spetssockar för december...



Lite pillrigt men roligt mönster...

Lillstickans julkalender som blev en liten stickväska...



Skojig grej lillstickan hittat på hoppas hon har fler på gång...

mina maskor och stygn har också haft en julkalender



En halsduk som är nästan 2 meter lång...
Garnet jag använt är baby merino i aprikos med inslag av vita fält där det ser it som om det är blommor...
svårt att förklara men jag tycker det är jättefint...

Har också gjort en halsduk av det "konstiga" garnet...



jätteläckert och faktiskt inte så himla svårstickat som jag trodde...

Jag har också försökt göra nåt av alla små nystan som blir över när man stickar sockor...
så små babysockar och ett par restgarnsockar i vuxenstorlek har det blivit hittills...



Jag har ganska många smånystan och det går inte åt så mycket som man tror så det blir nog några par sockar till...

Nu ska jag återgå till att röja lite ihop med tjejerna och kolla läget med killarna som håller på att riva badrummet på övervåningen...

Ha´de´Birgitta

Kommentarer

Postat av: Eva

Publicerad 2009-01-03 21:44:36

Oj ! Här har det hänt en hel del sen jag sist var in o kikade.Snygga saker.

God fortsättning !

Postat av: Nettan

Publicerad 2009-01-05 17:40:43

God fortsättning på det nya stickåret. Det finns något litet på min blogg till dig.



Postat av: Lizzie

Publicerad 2009-01-05 22:54:48

Halsduken i det "konstiga" garnet ser ju helmysig ut :-). God fortsättning och hoppas att jul och nyår varit bra.

Postat av: Åsa Bergman

Publicerad 2009-01-07 22:56:40

Tjingeling Birgitta!!!!!!!!!!!



Har nu gått igenom hela din fantastiska blogg, med Janne hängande över axeln.

Du är bara helt suverän!! Ohhh vad jag blir att längta efter dig och hela familjen när jag ser på bilderna av ert hem och alla dina fantastiska skapelser. Vilken lycka att jag har lärt känna dig och allt roligt det fört med sig. Kraaam,kraaaaaam Åsa B

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela