Pysseltrollet

Provar på det mesta, i alla fall en gång...:)

grå dag som blev trevlig...

Publicerad 2008-02-26 19:07:04 i Allmänt

Vaknade och insåg att det var en väldigt grå och regning dag på många sätt.
Ute var det grått och regningt och inne i mig var det inte bättre...
Jag åkte ju på penicillin i fredags igen för mitt öra...

image71

men så kom jag på att det var tisdag, då ska jag ju träffa min decoupagefamilj...
Jaaa, måste bara ta mig upp, få i mig nåt och på mig nåt, ta mig till bussen m.m.
Då slog det mig att jag skulle ju göra utflykt med Louise idag också...
till Hallsberg och Tittis bod för att köpa garn till månadens stickutmaningar på Sticka Mera.
Genast började det se lite ljusare ut...

På väg till decoupagen gick jag in och köpte mig en köttbullemacka på smörgåsbutiken också, då vart jag ännu mer nöjd med dan. På kursen började jag med mammas träskål, målade den i ljus beige och började klippa ut motivet som ska vara äpplen och vindruvor. Jag hade också med en hjärtask som jag målat mörkt grå och borstat upp med ljus grå så det blev lite stenaktigt. Den klippte jag ut en ros till och limmade på...

image70

så här blev den...

På garnboden handlade jag ett par olika garner...

image72

får se vad som blir vad har inte bestämt det riktigt än...

Igår var jag på kallmålningskurs också och började med ännu ett troll till min trädgård...

image73

Lite suddig bild men den ska iallafall få ljusbrun rock och mörkbruna skor också innan jag går över alltihop med brun olja så den ser lite gammal ut, så får vi se vart han hamnar i trädgården. Jag håller ju på och röjer upp in mot dalen för tillfället så då blir det mer plats för mina tomtar och troll...

Imorrn ska jag nog bara ta det lugnt tror jag....
...eller om jag ska baka lite bullar kanske, nybakade bullar är ju alltid gott...

Ha de´//Birgitta

Kommentarer

Postat av: Moniqa

Publicerad 2008-02-28 06:45:59

Åh va du är duktig på att pyssla! Jag blir så imponerad när någon kan hitta på så mycket fint och få till det också rent praktiskt =) Skulle önska att jag hade lite mer "sättaigångork" =) Ha en superfin dag =)

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela