Pysseltrollet

Provar på det mesta, i alla fall en gång...:)

Tisdag=decoupagedag...-

Publicerad 2008-02-19 18:30:36 i målning

Idag var det dags att åka in till stan för att decoupaga igen.
Nu är vi nog inne på påsk allihopa tror jag. Åsa gjorde en sååå fin lampskärm med tuppar på, den blev helt kanon.
Själv gjorde jag färdigt mina små krukor som jag tänkte ha minipåskisar i.
image51

Den tredje krukan i sama set gjorde jag lite dödskallar på till Elin, hoppas hon gillar den.

image54

Jag har också stickat klart ett par camouflagesockar åt Elin

image53

Yvonne hade med sig sitt änglafat som hon målade hos mig för ett tag sen.
Vi lackade ju aldrig då så nu passade hon på och jag passade på att ta ett ordentligt kort på fatet...

image55
Visst är det fint?

Här hemma har jag kommit igång med mitt rådjur igen. Hade ju bara grundmålat det förut men nu har jag börjat borsta upp det också.


Nu ska jag borsta ljusare på vissa partier och även lite vitt lite här och där, sen är det väl bara ögon och nos kvar tror jag...:o)
Det kommer att passa ypperligt ute i min tallbacke liggandes i det höga gräset.
Jag var förresten ute igår och försökte kratta lite, vilket gick ganska bra när jag hade sällskap av ungarna som klippte bort onödiga hallon och hundarna som hela tiden ville sno krattan för mig, men ack så ont i armarna jag har idag. Men jag tror inte det är fibron utan det känns nog mer som träningsvärk, vilket är bra för då bör det ju gå över iallafall...

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela