Pysseltrollet

Provar på det mesta, i alla fall en gång...:)

Hemlis...

Publicerad 2008-01-12 12:19:44 i hemlis

Ska bli spännande att vara med i detta hemlisprojekt.
Här kommer mina svar på frågorna.


1. Vilken sorts garn tycker du mest om? (Ull, akryl, bomull osv.) Är det något material du absolut inte tycker om?
bomullsgarn gillar jag nog bäst, men även ull

2. Vilka är dina favoritfärger?
varma färger ska det vara, gult, orange och vinrött, men eftersom jag stickar till tjejerna också så går även andra färger åt.

3. Är det någon färg du absolut inte tycker om?
jag är inte jätteförtjust i blått av någon konstig anledning och jag tycker inte om att sticka i svart.

4. Vilken sorts stickor tycker du bäst om/använder du helst? (Trä, metall, plast? Rundstickor, raka, strumpstickor?)
trä eller bambu, sen beror det ju på vad man ska sticka om det behövs strumpstickor eller annat.

5. Hur länge har du stickat? Anser du dig vara nybörjare, avancerad eller mittemellan?
jag har stickat sen jag var liten, mormor lärde mig det. Jag tror att jag är ganska avancerad inom stickning eftersom jag har gått på avancerad/japansk stickkurs och jag tycker det är kul att göra spetsstickade dukar emellanåt.

6. Dricker du kaffe? Te?
både och. Te har vi alltid minst 5-8 sorter i skåpet men inget grönt te. Kaffe med lite vanilj i är otroligt gott, speciellt efter att man vart ute med hundarna i lite sämre väder.

7. Är du allergisk mot något?
Starka dofter och nötter

8. Vilken slags musik tycker du om?
Jag lyssnar på det mesta (dock inte opera), gärna lugn musik. Är jag ensam hemma sätter jag gärna på indiansk folkmusik eller panflöjt.

9. Favoritgodis?
Vit choklad utan nötter och sega sura saker, inte lakrits.


10. Håller du på med någon annan "skapande hobby", förutom stickning? (Spinna, scrapbooking, virkning osv.)
Jag decoupagar och gör gärna egna kort, speciellt 3D-kort. Scrapbooking är också intressant, håller kurser i det själv

 11. Vad tycker du är roligast att sticka? Mössor? Sjalar? Tröjor? osv...
Mindre saker som sockor, pulsvärmare m.m eftersom jag har ganska on i mina händer.

12. Prenumererar du på någon sticktidning?
nej

13. Har du något drömprojekt på önskelistan?
Jag skulle vilja göra en tomtentröja i mjukt bomullsgarn

14. Använder du pulsvärmare/handledsvärmare? I så fall, vad är ditt handledsmått?
ja, jag gillar pulsvärmare och mina mått är 16 cm runt handleden

15. Tycker du om att sticka pulsvärmare?
ja det gör jag

16. Stickar du sockor?
Ja det gör jag

 17. Vad har du för fotstorlek? (T.ex. längd, omkrets på tjockaste stället.)
ca 40 i skor, runt fotleden 27 cm och foten är ca26 cm lång

18. När fyller du år?
Den 29 augusti

19. Stickar du med pärlor?
Nej, har inte provat det än.

20. Vilken slags böcker (ej stickning) läser du helst? (Deckare? Fakta? Romaner?)
Jag läser både deckare och romaner, mycket och gärna.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela