Pysseltrollet

Provar på det mesta, i alla fall en gång...:)

Snöslask igen...

Publicerad 2008-01-09 10:32:21 i Allmänt

...fy vad tråkigt det blir när det börjar töa.
Hundarna kommer in sjöblöta så golvet ser ut som jag vet inte vad.
Man blir allmänt nerstämd tycker jag ...
...så då får man hitta på nåt kul. Jag åkte till Marieberg och fikade med Anncie och Åsa igår, med dom får man verkligen skratta. Vi hade kul, köpte lite tyg, kollade roliga, tänkvärda ord på Bokia, åt räkmacka och "snodde" kartonger på skopunkten. Det är inte så allvarligt som det låter för dom ställer faktiskt ut kartonger som man får ta...:o) Så nu ska jag försöka bringa lite ordning bland alla mina servetter.
Jag fick förresten hem jättefina Mona Swärd- servetter igår, dom kommer att bli kanon på mina tegelpannor...
Igår kväll var jag på info om Leader-projektet. Det är ett EU-projekt där man kan ansöka om pengar till bra och kreativa projekt på landsbygden. Vi får väl se om våra tonåringar har något bra att komma med.

Sen hände det nåt ruskigt...Anncie ringde och var alldeles ifrån sig. Hon hade varit ute en stund och när hon kom hem igen var hennes hundar borta. Det gjorde mig alldeles kall men jag försökte ändå lugna Anncie och försöka få henne att kolla runt lägenheten igen. Vi åkte dit för att hjälpa henne och trösta i den mån det gick, men när vi kom dit så hade dom kommit fram. Dom hade legat och skakat längst in under hennes säng. Dom som alltid kommer när man ropar. Undrar vad som hade hänt? Ska ringa om en stund och kolla hur dom mår allihopa.
Lite skakig blev jag för att inte tala om MIa...

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela