Pysseltrollet

Provar på det mesta, i alla fall en gång...:)

Blockad sjal...

Publicerad 2008-07-30 09:15:42 i Allmänt

Nu har jag äntligen tagit tag i och gjort det sista på regnbågssjalen som jag fick från förra hemlisen
Hon hade gjort mönstret själv och skickade också med garn men jag valde att göra den i pastelligare regnbåge istället för skarp, hoppas du inte misstycker Brittmarie...:o)
Ditt garn har jag sparat till rätt tillfälle, tar fram och klappar på det emellanåt...

Så här blev den iallafall



ser ut som om det är skymning på kortet men det är i strålande sol nu på förmiddagen...
Den är stickad i regnbågsfärgad ull från USA, Melody, Yarntreehouse.
Underbart garn, övergångarna är så fint gjorda det liksom bara flyter...

Igår kväll var jag på auktion men hittade inget speciellt att fynda så jag kom hem tomhänt igen.
Har inte hittat någonting den här sommaren...än....

Å idag ska jag bara ta dan som den kommer.
Ska hålla lite koll på Mia som trampade på en geting igår kväll och som är lite överkänslig och brukar svullna, upp till ett halvt dygn efter hon blivit stucken tyvärr...
Men eftersom det är på foten så ska vi väl inte behöva åka in tror jag....

Nå, så ha´de´i sommarvärmen//Birgitta

Kommentarer

Postat av: hemlisen

Publicerad 2008-07-30 18:53:09

Åh vad fin sjal du gjort. Har du kommit på vem jag är än? Jag är på din blog och läser varje dag och hoppas att du skrivit nåt nytt. Jag har inte kommit på vem min hemlis är än.Ha det bra i värmen. Här är det så varmt så man kan storkna. Pust

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela