Pysseltrollet

Provar på det mesta, i alla fall en gång...:)

Bronte´s mittens...

Publicerad 2008-07-07 16:39:12 i pulsklubben

Pulsvärmare, juli månads mönster...
Här är dom...



Jag gjorde dom i ett restgarn som jag hade låg. Det går i rosa och vitt och vart helt ok tycker jag...
Snabbt gick det också, trots att man fick plocka upp maskor lite här och där...:o)

Eftersom vädret är som det är så har det blivit lite stickat mellan varven när vi inte har tetristurnering...
SKP2008 hade Rattlesnake creek som mönster i juli och dom blev färg´diga häromkvällen...



Stickade i Fabel, men kanske inte riktigt rätt färg för att mönstret ska synas.
Nåja, dom är klara iallafall.
Jag håller också på med midsommartofflorna som ska fästas trådar på och sedan fotas...
Ha´de´//Birgitta

Kommentarer

Postat av: Eva

Publicerad 2008-07-12 23:39:21

Super Snygga !!!!

Postat av: Eva

Publicerad 2008-07-20 19:10:35

Hej igen !

gör ett inlägg av min fråga.

Har suttit och översatt beskrivningen....har jag fattat rätt ? ska man börja att sticka från fingrarna,och lägga upp med en x-tra tråd,som sen tas bort...... ursäkta att jag skriver om detta

men jag tängte att du som stickat dom kanske kunde ge mej klarhet. Hälsningar från Jämtland

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela