Pysseltrollet

Provar på det mesta, i alla fall en gång...:)

Just nu...

Publicerad 2008-07-15 10:27:23 i sockklubb

...håller jag på med julisockorna i Stickamera...





Kul mönster tycker jag. Garnet är Melody från Yarn Treehouse och så suveränt att sticka i. 100% ull och så härliga övergångar i färger. Det kanske inte syns så bra på dom här bilderna men det skiftar från ljus till mörk orange.

I helgen när jag var själv passade jag på att fixa till en basker. Det var en av tjejerna här som tyckte att jag skulle sticka en så nu har jag det. Mönstret är hemkomponerat på fri hand.



Ska se om jag kan dekorera upp den lite också kanske...
Sen tror jag att tjejen nog vill ha en annan färg men det här var ju bara ett test...

Dom som var i Göteborg hade haft skoj och inte hade dom nån åska heller bara lite regn då och då sa dom. Här var det ju ett rejält åskväder...

Igår tog vi det ganska lugnt hela dan utom Tim som var och jobbade, vilket han är idag också fast det skulle bara bli ett par timmar idag för dom har tagit alla gärden nu.
Putte fixar cyklar åt ungarna, jag tror att varenda cykel har pajat på ett eller annat sätt den här sommaren. Undrar vad det kan bero på?
Ikväll är det auktion igen men innan det ska vi åka och gratta en kompis som fyller 45 idag, måste också hitta nåt bra till present...hmmm...vad ger man en 45-åring egentligen?
Hon gillar örter men har nog det mesta i in örtagård, sen har hon ju en hel massa djur...
Ja vi får se vad jag kan hitta på...
något hemstickat kanske?

så iväg på presentjakt...
Ha´de´//Birgitta

Kommentarer

Postat av: EvaS

Publicerad 2008-07-15 20:47:00

Pomatomusarna blir jättesnygga!

Eva i Lund

Postat av: Ulrica

Publicerad 2008-07-16 22:06:08

Halloj på Dig!

De orangea sockorna är ju bara för dööläckra, vill ha..... ;)

Nu har vi äntligen blivit av med lägenheten i Brickebacken, så nu kan vi börja komma iordning själva ;) Har idag fått healing, skäms nåt alldeles gruvligt, jag somnade!!!! Men hon sa att det bara var en bra reaktion av kroppen, hoppas nu bara att jag känner nån skillnad sen... När vi kommit iordning lite mer så är det kanske läge att fixa en blogg, vad tror Du??

Kram // Ulrica

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela