Pysseltrollet

Provar på det mesta, i alla fall en gång...:)

Mums...

Publicerad 2008-07-31 12:38:16 i Allmänt

Blev så otroligt sugen på nybakade frallor igår, som tur var så hade jag em färdig mix hemma med franskbröd så det var bara att sätta igång...



dom gick åt kan jag meddela...:o)

strax efter jag satt degen på jäsning ringde mamsen och frågade om jag var sugen på svamp...
vilken fråga, det är väl klart jag är...
Hon hade varit i skogen och plockat för dom har tydligen börjat komma igång nu. Förut har det ju varit lite för torrt här för dom...
Så till det nybakade brödet hade vi smörstekta kantareller...mums!



En mycket smarrig kväll blev det kan ni tro...

Idag ska ejejrna ha tjejdag säger dom. Tydligen innebär det en cykeltur till Marieberg för att köpa nån kräm med efterföljande badning (kan nog behövas efter en cykeltur på 2,5 mil tur och retur).
Sen ska dom titta på film och göra ansiktsmasker och nagelvård m.m.
Dagen avslutas med glasscafe´...
Ska se om jag kan smyga mig till nåt kort kanske..:o)

Själv ska jag åka till Karin och prata bort en stund, antagligen om garner och stickning...:o)
Kanske har hon nåt fint angoragarn till mig eller så kanske en Barbro eller en Conny följer med hem...vem vet...:o)
Sen ska jag stå i minigolfkiosken i mosås hela kvällen...

Ha´de´//Birgitta

Kommentarer

Postat av: Lizzie

Publicerad 2008-07-31 23:43:26

Kantareller - Åh så gott ;-)

Postat av: Hemlisen

Publicerad 2008-08-01 11:45:16

Japp visst gissade du rätt.Inte så svårt va? Finns väl bara en i kalmar som stickar och en på öland har jag sett. Nu har uthuset fått en lindblomsgrön dörr också. Mitt stora hus är inte rött gult tegel som tur är så jag har inte så mycket att måla. Och jag har alldeles för mycket grannar. Förra huset var bättre där var det vi och skogen och det är skönt. Nu ska jag ut och måla lite igen. Kram

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela