Pysseltrollet

Provar på det mesta, i alla fall en gång...:)

Student...

Publicerad 2008-06-05 08:16:17 i Allmänt

Idag tar sonen studenten!
Tänk vad tiden går!
Det var ju inte länge sen jag kom hem med honom från BB.
Men jag kallar honom fortfarande för min lilla groda...:o)
Han funderar på att tatuera in en groda och skriva mamsen under...:o)



Här är skylten vi knåpat ihop till honom.
Han var så stilig igår när han kom ner i kostym och mössa för att visa oss hur det blev...
Bilder kommer senare...

I tisdags var jag på decoupagen för första gången på väldigt länge...
Jag hade med mig en philadelfiakaka till alla mina goa vänner där...



Ser inte ut så mycket för världen men den brukar bli uppskattad och den är god...

I måndags fyllde gubben år.
Present hade han ju redan fått i och med att vi fixade en blijett till Kiss-konserten i fredags.
Han var såååå nöjd, han har ju haft dom som idoler sen han var liten och varit på flera konserter tidigare när dom varit i Sverige. Men nu hade jag ju fixat en liten present till...
För ett par år sen fick han Kissdockor i hårdplast av sonen som varit på Kanarieöarna.
Riktigt fina i detaljer och så tycker jag, men dom har ju bara varit nerpackade i en kartong.
Det har ju inte varit så kul direkt.
Men det har jag fixat nu...



Det blev lite blänk i glaset när jag skulle ta kort men ni ser ju ungefär hur det ser ut.
Jag målade ett tittskåp svart och målade sedan dit Kissloggan på bakväggen, sen var det bara att ställa in dockorna. För tillfället sitter dom med dubbelhäftande tejp för jag har lite planer på att få till belysning i skåpet också.
Dockorna är ungefär 15 cm stora och det blev lite trångt men det går och gubben blev nöjd det är ju huvudsaken eller hur...:o)
Nu ska jag garnera smörgåstårtorna vi ska ha i eftermiddag...

Ha´de´//Birgitta

Kommentarer

Postat av: Kattis

Publicerad 2008-06-05 13:09:16

Här surfar man runt lite planlöst på nätet och ser plötsligt en gammal elev... Kan det vara så att JAG var med på hans allra första skoldag?



Hälsa så gott till studenten!



Postat av: Ulricha

Publicerad 2008-06-07 17:44:26

Åh, vad fint tittskåp. Kul att dockorna kom till användning och inte bara fick ligga i sina gamla kartonger. Och smarrig tårta... :-)

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela