Pysseltrollet

Provar på det mesta, i alla fall en gång...:)

Garn och tebytet...

Publicerad 2008-03-10 10:50:42 i Allmänt

Kolla vilket paket jag fått...

image81

Nu ska jag fixa södermalmste, tända väldoftande ljus och klappa lite på det helt underbara garnet...precis dom färger som jag bara älskar, varma och goa...
Får fundera under testunden vad det ska bli av detta...
Tack så hemskt mycket Bente...

Är bara tvungen att visa upp en bild på mina små sötnosar också...

image82

Visst är dom goa?...

Jag tänkte också visa hur lång mysteriestickningen har blivit...

image83

Halva soffans längd ungefär...
jag har komit till del 10 och har nr 11 utdragen men har inte börjat på den än, vet inte om den funkar riktigt i det garn jag använder.
Jag har ju lite tjockare garn än vad som rekommenderades och det fastnar lite.
i den nya delen ska man tappa maskor så man får större hål och jag undrar om det går när garnet är som det är, men jag får väl prova. Har för övrigt inte gjort exakt lika många repetitioner som det skulle vara heller pga av garnet är så tjockt. Skulle nog vart dubbelt så lång isåna fall...:o)

Har också stickat färdigt Ilsefins korviga muddar i pulsklubbens marsutmaning, dominosockorna i sockklubbens marsutmaning, Jacobean-sockorna i SKP2008 och håller på med countrysockorna som min hemliga vän skickade garn och mönster till men tvärr tog batterierna i kameran slut när jag höll på och fotade så jag måste ladda dom lite först sen kommer det bilder...jag lovar....

Ha de´//Birgitta

Kommentarer

Postat av: Bente

Publicerad 2008-03-10 12:47:32

Vad glad jag blir att läsa att du tyckte om garnet.
Jag tittade runt på din blogg och det kändes rätt.
Fina hundar förresten. Nu ska jag gå o hämta ett paket. Mitt garn och the paket hoppas jag.

Postat av: Bente

Publicerad 2008-03-10 12:49:17

Hej igen garnet har jag köpt på Tradera.

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela