Pysseltrollet

Provar på det mesta, i alla fall en gång...:)

Hemlis 4

Publicerad 2008-05-19 08:29:26 i hemlis


1. Vilken sorts garn tycker du mest om? (Ull, akryl, bomull osv.) Är det något material du absolut inte tycker om?
Jag stickar nog mest i ull/akrylblandningar eftersom jag stickar mycket sockar men det bästa jag vet är ju mjuka härliga babygarner, det är ju så mysigt att bara hålla i....o)
2. Vilka är dina favoritfärger?
Jag tycker om nästan alla färger men använder själv mest varma färger, pastell går också hem...
3. Är det någon färg du absolut inte tycker om?
Jag gillar inte riktigt att sticka i svart och en färg jag inte har på kläder till mig själv är blått
4. Vilken sorts stickor tycker du bäst om/använder du helst? (Trä, metall, plast? Rundstickor, raka, strumpstickor?)
Har just upptäckt addi lace som är helt underbara att sticka med, annars strumpstickor i trä. Har lite svårt med vanliga långa stickor eftersom jag har ganska mycket värk i mina händer...
5. Hur länge har du stickat? Anser du dig vara nybörjare, avancerad eller mittemellan?
Jag anser mig nog ganska avancerad, visserligen kan man lära sig mer men jag är villig att göra det...:o)
Stickat har jag gjort sen jag var liten...
6. Dricker du kaffe? Te?
Både ock, det är så roligt att gå in på teaffären och välja sorter, och så festa till med ett smaksatt kaffe på samma gång
7. Är du allergisk mot något?
Ja, nötter och en del starka dofter som lavendel tex...
8. Vilken slags musik tycker du om?
Jag är nog lite allätare när det gäller musik, men det som sätts på om jag ska välja ut nåt är lugna låtar, allt från hårdrocksballader av scorpions till avslappningsmusik från indianerna typ...
9. Favoritgodis?
segt och surt, sura nappar eller tuttifrutti passion är det som går mest nu...
10. Håller du på med någon annan "skapande hobby", förutom stickning? (Spinna, scrapbooking, virkning osv.)
Jag är en allätare även här...
Jag håller kurser i scrapbooking, jag målar på keramik, gör en hel del decoupage, gör pärldjur m.m. provar gärna på nya pyssel för att hitta fler saker som passar mig...
11. Vad tycker du är roligast att sticka? Mössor? Sjalar? Tröjor? osv...
Just nu är det mest strumpor faktiskt, och det blir mest mindre saker efetrsom jag tycker det blir lite tungt att hålla större saker, det slinker ju så klart in en sjal här och där det gör det...
12. Prenumererar du på någon sticktidning?
Nej
13. Har du något drömprojekt på önskelistan?
Icelandic shawl har jag suktat efter ett tag nu men inte lyckats komma igång...
14. Använder du pulsvärmare/handledsvärmare? I så fall, vad är ditt handledsmått?
Ja, jag använder det emellanåt, handledsmått 15 cm
15. Tycker du om att sticka pulsvärmare?
Ja det är kul...
16. Stickar du sockor?
Oh ja....:o)
17. Vad har du för fotstorlek? (T.ex. längd, omkrets på tjockaste stället.)
Normal 39:a...
18. När fyller du år?
Den 29 augusti...
19. Stickar du med pärlor?
Det händer...
20. Vilken slags böcker (ej stickning) läser du helst? (Deckare? Fakta? Romaner?)
Jag läser både romaner och deckare har även lite förkärlek för Stephen King...

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela