Pysseltrollet

Provar på det mesta, i alla fall en gång...:)

Hemmavid...

Publicerad 2008-05-29 10:09:09 i Allmänt

Jag har ju inte mått så himla bra denhär våren och det syns minsann när man tittar i trädgården, visserligen har vi skogstomt men ändå....

Så här ser set ut när man ska in till oss...



lite ogräs och ett stort behov av rensning men ängsnävan är ju fin att titta på....:o)
Det är lite synd om smultronen bara som sitter under...

Jag har en "stenbäck" i ena slänten, utan vatten men den brukar vara rätt fin med blommor, tomtar och andra små figurer...



Nu har jag ställt dit mina stenar som håller för ögonen och lipar åt mig och så står där en stackars blomma från förra året...

Rådjuret ligger i alldeles för högt gräs, fast så är det ju i verkligheten så varför inte...
maskrosorna var ju som små lysande solar när dom blommade...



sorgligt, sorgligt...
men det finns ju guldkorn också...





och annat som håller humöret uppe...
iaf när jag slipper jaga ut på gärdet efter henne...:o)



Hon har hunnit bli 7 ½ månad nu och är full av liv kan man säga...
Älskar att spela fotboll och som sagt jaga ut på gärdet i tron att hon ska kunna fånga måsarna...:o)

Men Ester försöker nog uppfostra lite också tror jag...



Undara vad dom spanar in här...?

Nu ska jag sätta mig och fika på altanen, kanske blir det mer rundvandring i trädgården imorrn eller kanske rent av några "efter-rensnings-bilder"....vem vet?

ha´de´//Birgitta

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela