Pysseltrollet

Provar på det mesta, i alla fall en gång...:)

majsockorna...

Publicerad 2008-05-06 16:25:53 i sockklubb

Nu har jag fixat färdigt sockarna för maj i Sticka meras sockklubb.
Det var ett roligt och enkelt mönster som gick lätt att memorera tycker jag.
Garnet jag använt är Austermann Step med Aloe Vera och Jojoba.
Det var första gången jag använde detta garn och jag måste säga att jag blev glatt överraskad...det var lättarbetat och känns jätteskönt och varmt när man har sockan på sig, sen får vi se hur det blir efter tvätt...:o)
Men på det stora hela så kommer jag att absolut att använda sånt garn igen och jag kommer att göra flera sockor i detta mönster...
Tack Ulrika för att du hitta så roliga och fina mönster åt oss till månadsutmaningarna...kram





Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela