Pysseltrollet

Provar på det mesta, i alla fall en gång...:)

Sista hemlipaketet har kommit...

Publicerad 2008-05-20 13:49:41 i hemlis

...och vilket paket...
tre härliga Morjärvsgarner och en hel massa mönster till vantar, i paketet låg också ett mycket trevligt brev och ett par fina stickmarkörer. Tack så hemskt mycket Britt-Marie, det har varit otroliga paket med roliga utmaningar du har skickat till mig.
Jag hoppas att du snart börjar känna dig bättre och inte fullt så trött...



Det syns inte på bilden men garnet längst bak går i mörkt lila...
Tack än en gång...
Nu blir det spännande att vänta in nästa omgång av Hemlis (nr4) för självklart ska jag vara med...:o)

Var till Röfors gamla skola igår och ställde upp saker till en hantverksmarknad där hos bekanta...



Dom har invigning nu på lördag den 24 maj för dom har byggt om skolan till ett vandrarhem, där ska nu mina grejor stå för beskådande ett tag och är det någon som vill köpa nåt så går det också bra...:o)



ett litet urval på vad jag sysslar med...
jag har förresten gjort lite mer decoupage...



en värmeljusstake med moln och måsar...



och två krukor...
annars sitter jag mest och gosar med dom här för tillfället...





och funderar över livet lite grann.
var ju på slutsamtal för kursen igår och det var väl inte så kul direkt, jag visste väl vad som skulle komma men det är ändå jobbigt att höra andra säga att dom inte tror att man kommer att kunna jobba igen...
så det blir sjukersättning (sjukpension) tills vidare...
Nu när jag har funderat lite på det så kanske det ändå är det bästa om det nu blir nya regler för sjukskrivningar och sånt. Då behöver man ju inte hålla på och diskutera med försäkringskassan hela tiden...det tar ju en hel massa kraft det också...hon som var där från försäkringskassan gick på läkarens linje direkt så det blev inte så mycket diskussion där heller...men jobbigt är det, det känns så slutgltigt på nåt sätt...
Nu är det bara att rycka upp sig igen och försöka komma tillbaka till en någotsånär acceptabel tillvaro...
Jag har gnällt färdigt...:o)

ha´de´//Birgitta

Kommentarer

Postat av: Eva

Publicerad 2008-05-20 20:15:39

Gör nu bara sånt som du känner för. Det tror jag att du behöver. Och njut av den härliga tiden som kommer nu.

En stor kram till dig från Eva i Lund

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela