Pysseltrollet

Provar på det mesta, i alla fall en gång...:)

Tysslingedagen

Publicerad 2008-05-02 10:09:06 i Allmänt

Jaha, så har årets Tysslingedag varit också...
För er som inte vet så är det en dag (alltid Kristi Himmelsfärdsdagen) som alla hantverkare och konstnärer m.m. får ställa ut och visa upp sina alster gemensamt. Alla som bor inom ett visst område som är gamala Tysslinge kommundel utanför Örebro.
Dagen brukar vara välbesökt och det var den även detta år.
Vi hade en bra försäljning och givande samtal med folk som vi hoppas på att dom kommer tillbaka nästa år eller hör av sig om dom är intresserade att handla mer av oss.
En del beställningar kom också in under dagen.
Och vad sålde vi då?...
Det var decoupage, målade nalletavlor, stickat, kallmålning, vikingasmycken, pärldjur och mycket annat smått och gott...
Jag har också en väldigt snäll mamma och två snälla döttrar som hjälpte till att stå där eftersom jag själv inte orkar hela dagen.
Till min hjälp hade jag också Palle som hade gjort vikingasmyckena och Ulrica som hade med sina fina decoupagegrejor.
Vi återkommer alla tre nästa år...:o)

Mia ska åka på konfirmandläger idag till Finnåker och håller som bäst på att få ihop sina saker, jag har precis lovat henne att hon ska få låna min kamera...hmmm...men det går nog bra.

Jag har också fått veta nåt skoj....
Vi ska få tvillingar i släkten, en av kusinerna hade precis fått reda på att det var två...
GRATTIS och lycka till!
Det ska bli sååå spännande att få följa henne under dom här månaderna nu...

Själv mår jag som jag vet inte vad, jag är såå trött och känner mig ganska lullig.
Har provat en ny medicin som ska ta bort nervsmärta...
jag blir hög...:o) men värken finns kvar...
Jut nu tar jag en tablett på kvällen normaldos är 6 per dag...ojojojoj
jag ska iallafall prova ett par dagar nu så får vi se vad som händer sen, den kanske inte passar mig riktigt...
Jaja vad gör det om hundra år...

Nu ska jag sluta gnälla och säga hejdå till Mia
Ha´de´//Birgitta

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela