Pysseltrollet

Provar på det mesta, i alla fall en gång...:)

Ormfobi, gosigosgarn och novemberpuls...

Publicerad 2008-11-15 18:45:30 i pulsklubben

Idag har vi varit på Öppet hus på Kvinnerstaskolan utanför Örebro, har ju en dotter som vill börja där nästa år...
Djurvård heter programmet så visst skulle vi bort till deras lokaler...
Vi gick in och fick se allehanda djur i burar och "hagar" och rätt var det var så var det en av tjejernas kompisar som stog bredvid och sa hej...
När jag vände mig däråt får jag se ett ormhuvud precis bredvid mig och det är så att ormar är nåt av det värsta jag vet. Många med mig har ormfobi, deras otroligt slajmiga rörelser och spelande med tungan...
Tror ni jag flög flera meter...
Kompisen som höll i den uppfattade snabbt situationen och gick iväg en bit bort...
Sen flög djävulen i mig....
När Mia gick dit och klappade på den så stog jag skakande och såg på och hade en enda tanke i huvudet...
Att fly tänker ni men nej då...
Jag skulle peta på den...
När dom höll undan huvudet så gick jag på darriga ben fram och petade...
Jag gjorde det faktiskt och jag är så jäkla stolt över mig själv, samtidigt som jag undrar om jag är helt knäpp...
Men jag har petat på en orm, jag som inte ens tittar på dom på TV´n...
Den var som dom säger varm och mjuk och jag kommer troligen aldrig att göra om det....
Jag kan ju tala om att jag var skakig bra länge efteråt och nu när jag skriver om det så känner jag i hela kroppen hur "äckligt" jag faktiskt tyckte att det var...
Usch, nej inge mer sånt men stolt är jag...

Jag åkte över till Karin när vi kommit hem igen och tröstade mig med lite garn...:o)



Dom enfärgade är Mirasolgarn...
Det grå längst till vänster 60% Merino Wool, 20 % alpacka och 20 % silk med namnet Sulka och det vinröda är 100 % baby Lama med namn Miski och dom är så underbart mjuka...
Det flerfärgade satt det tyvärr ingen lapp på och jag kommer inte ihåg vad Karin sa att det var heller, då läser du Karin så hjälp mig med att tala om vad det är för garn...
Mjukt är det iallafall...

Uppdatering: fick hjälp av Catarina med garnet...
Det är  från Alpacka från Peru...
Tack, tack...

Jag har också gjort klart det ena av novembers pulspar på StickaMera...



Gjorde dom i det ljuslila garnet jag traderade hem och som jag också gjorde candle flame-sockorna i...
lättstickade och jättesköna...

3:dje ledtråden i mysteriesockan är också gjord...



Jag valde den mönstrade hälen...
Garnet är ett jag färgat själv, 2-trådig mohair från Karin...

Nu ska jag ta kväll...

Ha´de´//Birgitta

Kommentarer

Postat av: Lizzie

Publicerad 2008-11-15 18:48:43

Petat på en orm!!!! :-O Jag är djupt imponerad! Jag hade förmodligen dött om det hade vart jag i dina kläder....

Postat av: Ulrica

Publicerad 2008-11-15 20:45:25

Nu var du duktig, jag har gjort det en gång oxå, och jag säger som du, aldrig mer!!!(Petet på en orm alltså ;)

Ikväll har jag dessutom skurit upp min tumme och varit in till jourmottagningen och sytt ihop den lite, vem ska nu klippa iordning mina servetter???

Paniken är inte långt borta, jag lovar.

Men till jobbet ska jag imorgon och prova om det går iallafall...

Ha en fortsatt bra helg, vi ses på tisdag ;)

Postat av: Catarina

Publicerad 2008-11-15 21:00:29

Halloj!

kan berätta att det är Alpacka från Peru..det flerfärgade... :-)

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela