Pysseltrollet

Provar på det mesta, i alla fall en gång...:)

Lite decoupagat...

Publicerad 2008-10-17 09:39:48 i Allmänt

Här kommer lite bilder på vad jag decoupagat på sistone...



först ut ett par glas/smörgåsunderlägg som jag gjorde på kursen i tisdags...
Fast mina barn tycker det ser ut som konstiga bordtennisrack...:o)





och igår kväll fixade jag lite ljus med julmotiv på...
å så har jag äntligen fått framfärd att lacka färdigt den stora brickan...



det syns dåligt på bilden men den är ljus, ljus gul i bottenfärgen...

Jag har också gjort klart sockorna till sockamania, ett roligt mönster som jag säkert kommer att använda fler gånger. Garnet är ett mohairgarn från Karin som jag färgat själv...



jag har också haft skrivarproblem...



Så jag fick tillkalla experthjälp i form av min morbror Anders som är jättebra på allt tekniskt.
Han gick till attack med skruvmejseln som ni ser, tyvärr blir jag själv så inne i det han gör så några fler bilder blev det inte, men den fungerar nu...:o)

Jag har missat att tala om att dottern mår bra nu, magvärken har gett med sig så antagligen var det körtlarna i magen som hade blivit förkylda...

Jag har också glömt att gratulera Karinarna...
Karin kompis som fick en pojke, Filip, för 5 veckor sen...
och Karin Kusin som fick tvillingar för två veckor sen, Wilhelm och Lukas
GRATTIS; GRATTIS!

Nu ska jag skjutsa Elin till APU´n och samtidigt köpa något gott till STina som fyller ett år idag...
GRATTIS STINA!

ha´de´//Birgitta

Kommentarer

Postat av: Eva

Publicerad 2008-10-19 00:57:19

fint du dekorerat.både ljus o brickor.



Ha det gott !

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela