Pysseltrollet

Provar på det mesta, i alla fall en gång...:)

Lite nytt...och många tack...

Publicerad 2008-09-14 17:25:38 i sockklubb

Jag har fått ett antal utmärkelser den sista tiden och jag tackar så hemkt mycket för dom allihop.
Det värmer så gott att veta att andra läser och gillar det dom läser här.
För mig är bloggandet en social kontakt via datorn och också ett sätt att få skriva av sig emellanåt.
Jag har sett att en del har lite tävlingar och så på sina bloggar, så jag tänkte också ordna en liten tävling...:o)
Den kommer att läggas ut under veckan så håll utkik...

Jag har stickat färdigt sockorna i Sockamania för september.
Twisted Cable...





Garnet är det Trekking pro natura som jag färgade själv under sommaren.
Ett mysigt garn att sticka i och ett roligt mönster.
Jag tyckte nog att jag lyckades med att få en sommarhimmel som Mia ville på färgen eller vad tycker ni?

I helgen har vi haft ett litet busfrö på besök vid namn Charlie



En riktig lite goding som är 2 månader yngre än Stina så dom hade hur kul som helst.

Den här lilla krabaten har jag också stickat i helgen.



Det har jag gett Ullis eftersom hon älskar får.
Det kommer att bli fler framöver för den var jättekul att göra.
Den kommer från boken jag beställde med Alan Dart-mönster i.

Återkommer imorron med bilder på den andra pulsvärmaren som Stickamera har i september.
Nu ska jag återgå till mitt soffhörn där jag tillringat större delen av dagen i dag eftersom jag känner mig lite däven..

Ha´de´//Birgitta

Kommentarer

Postat av: TruckerElin

Publicerad 2008-09-15 17:03:00

Sicket sött får! :) Vovven också, han skulle kunna stå modell för ett stickat gossedjur så go som han var. :)

Postat av: Lizzie

Publicerad 2008-09-15 22:15:11

Vad kul att Charlie vart hos er i helgen :-D. Hoppas han snart får vara med sin matte hela tiden snart :-)



/Lizzie

Postat av: Eva

Publicerad 2008-09-16 12:54:33

Fåret var ju hur sött som hellst !

Alan Dart, har mycke fint! Det är hans mönster på

Gnomerna "Tomtar" jag stickar.



Ha det gott / Jämtland

Postat av: Monica Hansen

Publicerad 2008-09-17 17:45:45

Häftigt får!

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela