Pysseltrollet

Provar på det mesta, i alla fall en gång...:)

Friskvård och kräftor...

Publicerad 2009-08-23 10:47:31 i Allmänt

Efter en hektiskt vecka ska jag nu försöka komma tillbaka till nån sorts rutin har jag tänkt...
Är dock inte så säker på att det går...:o)
För även om det är jobbigt med mycket om och kring sig så gillar jag det också...
Speciellt när det gäller att träffa släkt och vänner...

Så vi börjar med friskvårdsdagen...
Vi samlades vid Rävgången och började dagen med gott hembakt fika...



Det var smörgås och kokoskaka också men dom har jag redan hunnit äta upp...
Tack Miriam för gott fikabröd...



Efter fikat var det fritt att göra som amn ville en stund...
Vi satt och hade det gott i solskenet en stund, medans andra tog en promenad...

Sen var det dags för oss att bli guidade...



Naturguiden Lennart? pratade och visade oss en hel massa  saker om rävgången och vägen bort mot Naturens Hus som man inte hade en aning om innan...
T ex så fick vi veta att en kulle hette Pers kulle och den var gjord enbart för att ett befäl skulle kunna sitta där och titta på när det var övning...(befälet hette?....Per såklart)
Kullarna runt Naturens Hus är gamla grunder till oljecisterner som legat där när alla bensinbolag hade sina depåer där...
Det var såklart mycket mer han berättade och vi lyssnade intresserat hela tiden, det var ju iofs några som tyckte att myggen var lite jobbiga men då snabbade han på så vi kom vidare...
 Väl framme vid Naturens Hus så var vi vrålhungriga...



Jag åt köttfärslimpa med rostad potatis, mumsigt värre...
Jag var tvungen att fota Josefins tallrik, kolla läcker färg...



Rödbetssoppa...
Det var en mycket trevlig dag och jag säger många tack till Miriam och Lena som arrangerat...

Dagen efter var det dags för vårt stora släktkalas...
Alla vi som fyllt/fyller i augusti (vi är 9 st) + 2 som inte firat som fyllt i juli slog ihop oss och fiskade kräftor. Vi hade fått en plats i Örebro Kommuns fiske inne i stan så det passade jättebra...



Vi hade en bra plats vid Hagaparken så vi kunde spänna upp ett tält, vilket var tur för regnet kom och gick...



Alla var ju intresserade av att se om det var något i burarna...
Det var lite dåligt måste jag ju säga...
Vi fick bara 6 st + 2 som ett annat gäng gav oss eftersom det kändes fjuttigt att koka 2 som dom sa...



Dom vi fick var iallafall ganska rejäla i storleken...
Just nu ligger dom i kylen och drar tills sig lagen sen jag kokade dom igår...:o)

Jag kan ju säga att Lördagen gjorde jag inte så mycket mer än mat och kokade kräftor, resten gick åt till slöande i soffan...
SÅ snart är mina pulsar för augusti klara också...:o)
Och idag är jag cykelänka som varje söndag...

Jag hoppas veckan som kommer blir lite lugnare så jag kan ägna lite mer tid åt pyssel...

Mia mår mycket bättre kan jag meddela, hon pratar och "äter ifatt", kommer och säger att hon är hungrig hela tiden...
Mest trötthet kvar verkar det som...

Så nu...

Ha´de´//Birgitta

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela