Pysseltrollet

Provar på det mesta, i alla fall en gång...:)

Spindeln...

Publicerad 2009-08-01 10:44:40 i Allmänt

Jag lovade ju att visa min spindelhalsduk...
Här är den...



Jag måste få säga att jag tycker dn blev skithäftig...
Den blir bra tt ha om halsen till vintern, mjuk o go som den är...
...men jag lär väl gömma den väl för annars tar Mia den först har jag en känsla av...
Hon har varit och huggit i den ända sen hon såg spindeln...:o)

Nu har jag verkligen kommit igång med stickandet och pysslandet igen så när Galen i Garn´s månadsmönster dök upp häromdan så bara slängde jag mig på stickorna och började...
Så augustus mönster är redan klara...



En disktrasa som egentligen skulle varit krokad, men jag har ju lite svårt att hålla i en virknål nån längre stund så jag gjorde en egen variant i enkel moss-stickning.
Det blir en till av garnet så har vi att byta med när den andra tvättas...
Ett par pulsvärmare med flätor i ett så mjukt garn...
Det gör själ för namnet måste jag säga...
Angel Touch 100% babyalpacka...
För att lätta upp den beiga färgen lite så tänkte jag att jag slänger in några pärlor efter vägen...



men jag kanske skulle ha valt lite skarpare färg...
fast dom syns ju lite bättre i verkligheten än här på bilden...
Det blev ett par jättesköna pulsare iallafall...
Tack Mia!

Idag ska hela familjen gå på bio ihop...
Det har blivit lita av tradition att vi ska gå på Harry Potter.filmerna på bio...
Nu tänkte vi att barna har blivit så stora så det är inte aktuellt längre men se vad fel vi hade...
Tim (som snart fyller 20) kom ner igår och frågade om vi inte skulle gå på Harry Potter snart för nu har den ju gått ett tag på bio?
Jo men självklart, det är alltid kul att göra saker tillsammans...

Sen blir det nog lite stickat också under dagen...
Det finns ju alltid StickaMeras augustimönster...:o)

Ha´de´//Birgitta

Kommentarer

Postat av: Mia

Publicerad 2009-08-02 20:00:52

Så läcker spindeln blev! Var har du hittat mönstret till den?

Postat av: Agneta

Publicerad 2009-08-02 20:42:48

Helhäftig halsduk:-)

Postat av: Birgitta

Publicerad 2009-08-03 12:07:25

Mönstret på spindelhalsduken har jag hittat här...

Tack för kommentarerna...

Postat av: Mia

Publicerad 2009-08-05 15:51:01

Och var är här? :)

Postat av: Birgitta

Publicerad 2009-08-05 22:11:20

Sorry...länken ville inte fungera...:o)

http://www.hanksyarn.com/PDF/October%20is%20for%20Spinners.pdf

här finns den iallafall...

Postat av: Mia

Publicerad 2009-08-06 08:19:59

Tack snälla för länken!

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-08-11 22:07:27

Vilken läcker spindelhalsduk!

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela