Pysseltrollet

Provar på det mesta, i alla fall en gång...:)

Just nu är det en väst...

Publicerad 2009-12-16 08:35:41 i So you think you can knit

fast inte helt ihopsydd...



bara ärmarna kvar + halsresår och knappslåar...
måste leta knappar också...
Jag är så nöjd ska ni veta...

Så här kan det se ut när jag sitter i mitt soffhörn och stickar...



tre hundar i knät, och ofta ligger den fjärde bredvid också...

I måndags var det stickcafé i Granhammar, sista för iår...
Då hade vi julklappsbyte, det skulle börja på M och jag hade med en skiva med mysig musik...
Själv fick jag en påtdocka fast just den dan var det "måtmocka" eller som nån sa "maskhållare"
Det var riktigt roligt att se vad alla hade hittat på, det var en del nödord på M men på det stora hela så fanns bokstaven med...

Snön har äntligen kommit också...
Allt blir så mycket ljusare och lätter då tycker jag...
Sen behöver det ju inte betyda att jag älskar snöstorm för det gör jag inte, idag blåser det litegrann såjag tänker hålla mig inne så mycket jag bara kan....

Måste ner till Marieberg och apoteket men det är nog det enda jag går ut idag...
Tänkte sitta i mitt soffhörn och fortsätta på min tröja...:o)

Ha´de´//Birgitta

Kommentarer

Postat av: Cecilia

Publicerad 2009-12-16 12:45:26

Åh, jättefin! Jag skulle vara enormt stolt om jag gjort något i närheten ens!

Postat av: Knyppeltanten

Publicerad 2009-12-16 21:31:35

Tröjan blir jättesnygg.

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela