Pysseltrollet

Provar på det mesta, i alla fall en gång...:)

Hemlis 5...

Publicerad 2009-02-02 08:41:45 i hemlis

Det var så roligt dom andra gångerna så jag är med igen såklart...

Här kommer mina svar på frågorna...

1. Vilken sorts garn tycker du mest om? (Ull, akryl, bomull osv.) Är det något material du absolut inte tycker om?

Jag gillar mjuka garner, så det blir mycket merinoull och babygarner när jag känner mig fram på garnhyllorna...

2. Vilka är dina favoritfärger?

Varma färger, t ex gult, rött, rosa...

3. Är det någon färg du absolut inte tycker om?

Jag är inte så förtjust i blått av någon anledning...

4. Vilken sorts stickor tycker du bäst om/använder du helst? (Trä, metall, plast? Rundstickor, raka, strumpstickor?)

Jag använder nästan bara rundstickor och har en förkärlek för trästickor...

5. Hur länge har du stickat? Anser du dig vara nybörjare, avancerad eller mittemellan?

Jag har stickat sen jag var liten och gått en del kurser så jag tror jag är ganska avancerad men det finns säkert mer att lära...

6. Dricker du kaffe? Te?

Både kaffe och te...

 7. Är du allergisk mot något? 

Ja, nötter och starka dofter...

8. Vilken slags musik tycker du om?

Jag är nog allätare inom musiken, lyssnar på det mesta, eller...kanske inte jazz...


9. Favoritgodis?

Vit choklad, har just hittat Lintz vita som är underbar, sen har jag en passion för tutti frutti passion också...

10. Håller du på med någon annan "skapande hobby", förutom stickning? (Spinna, scrapbooking, virkning osv.)

Jag provar på det mesta jag hittar men för tillfället är det mycket decoupage och scrapbooking...

11. Vad tycker du är roligast att sticka? Mössor? Sjalar? Tröjor? osv...

Mindre saker som sockar och vantar...

12. Prenumererar du på någon sticktidning?

Nej...

13. Har du något drömprojekt på önskelistan?

Hmmm....många....:o)

14. Använder du pulsvärmare/handledsvärmare?
 I så fall, vad är ditt handledsmått?

Ibland...

15. Tycker du om att sticka pulsvärmare?

Ja, det gör jag...

 16. Stickar du sockor?

Ja, absolut...

17. Vad har du för fotstorlek? (T.ex. längd, omkrets på tjockaste stället.)

39, ganska normal tjocklek tror jag...

18. När fyller du år?

29 augusti

19. Stickar du med pärlor?

Har provat det lite ja...

20. Vilken slags böcker (ej stickning) läser du helst? (Deckare? Fakta? Romaner?)

Romaner och deckare...

Det var svaren, vill man veta mer får man fråga...:o)

Ha´de´//Birgitta

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela