Pysseltrollet

Provar på det mesta, i alla fall en gång...:)

Nu så....

Publicerad 2009-02-23 10:17:01 i sockklubb

Kommer lite uppdatering på vad som hänt den senaste tiden...
Sticka Meras februarisockar äe klara...



Mysigt mönster men lite tråkigt med all slätstickning, fast det kanske hade varit roligare om jag hade använt ett randigt garn istället för det här enfärgade. Det är ett Trekking-garn som går i gulbrunt...

Sockamanias februarisockor har också blivit klara...



Man ser det inte på bilden men det är aviga hjärtan på hela skaftet...:o)
Jag har också decoupagat en del...



Ett gäng välkommen-skyltar som ska säljas...

I helgen hade vi dop för min kusin Karins små tvillingpojkar...



Wilhelm som sov sig igenom hela dopet...



och Lukas som var vaken och glad, precis som prästen...:o)
Han är förresten samma präst som jag konfirmerades av och han vigde Karin och Erik...

Vi hämtade upp utbytesstudenterna från Ungern på lördagkvällen och ägnade hela söndagen åt att komma på vad saker och ting heter på engelska...:o)
Jag bara pratar på jag och sen säger Putte att det heter si eller så och så garvar han åt mig...
Jag vågar ju iallafall det är väl huvudsaken...
Det går jättebra för Elin också och det är väl tur eftersom hon ska dit tre veckor sen...
Hon har ju haft ganska stora problem med att lära sig språk...
Det verkar som om Balazs och Evelin trivs här iallafall...

Så lovade jag ju i tidigare inlägg att visa Karin Sjalen med stort S...
Den hon inte tror sig kunna göra men det tro jag att hon kan...
Så Karin..
Här är den...



Den kommer att bli så snygg...

Jag håller också på med KRAKAS rosenvantar...



och har börjat på Sticka Meras mars-sockar...



Läckert garn eller hur...?
Det är Noro sockgarn som jag köpt hos Karin...

Så nu vet ni att det händer lite här, ibland kanske lite för mycket, men så är det väl för er med antar jag...

Ha´de´bäst//Birgitta

Kommentarer

Postat av: Ulrica

Publicerad 2009-02-23 11:37:14

Hallo!

Det var inte bara ett projekt på gång ;)

Kul att de fina "Välkommen-tavlorna" blir sååå lyckade, hoppas de säljer bra hos Karin ;)

Jag lämnade själv iväg lite vägglampetter till Prylhylla från oss i fredags, de sista av dina sju 3-D-kort fick oxå följa med.

Vad bra att de från Ungern verkar trivas, de ska ju vara här ett tag ;)

Kram, vi höres / Ulrica







Kram på Dig

Postat av: Paulina

Publicerad 2009-02-24 23:40:50

Vad roligt med ungerska utbytesstudenter! Min pojkvän är ungrare. :)

Postat av: Knyppeltanten

Publicerad 2009-02-25 23:31:05

Himla snygg sjal, vad heter den?

Du har en utmaning att hämta

Postat av: Lissan

Publicerad 2009-02-28 23:35:31

Hej !

Vilken vansinnigt tjusig sjal!

Jag har utmanat dig. Titta över till mej så får du se.

Postat av: Hemlig... =)

Publicerad 2009-03-02 10:20:22

Hejsan!

Jag kommer snart att skicka ett paket till dig, jag är nämligen din garn och kaffe- bytis! =)

Jag avslöjar mig inte ännu. Det blir roligare så.

Men nu vet du att jag finns och att du kommer att få ett paket!!

Har just läst igenom hela din blogg för att få till ett så bra paket som möjligt.

Kram så länge!

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela