Pysseltrollet

Provar på det mesta, i alla fall en gång...:)

sommar, varmt och slött...

Publicerad 2009-07-05 10:58:15 i Allmänt

Ni kanske undrar vad som händer här hemma för tillfället....
Gör ni det inte så får ni veta ändå om ni fortsättr att läsa...:o)

"Vi" har byggt förråd...



Putte bygger och jag hejar på från altanen....



eller från poolen...:o)



bra fördelning eller hur?..:o)

Jag har fått garnet jag vunnit på Sockamania...



Det heter peach melba och är ljuvligt...



På stickfronten för övrigt händer det inte så väldigt mycket i värmen, men lite har jag gjort...
Ett UFO har kommit fram och jobbats lite på...



Jag har äntligen fått klart nederdelens spets, så nu är det bara ärmarna kvar...

Byltet jag visade sist (mitt maskinstickningstest) börjar ta form...



Den känns lite trång i ärmhålet men den är inte tvättad än och det är första försöket att räkna ut maskantal, varvantal och att göra nåt större på stickmaskinen, jag är ju faktiskt nybörjare...:o)
Men jag är ganska nöjd ändå måste jag säga...

Så nu vet ni lite om läget...

Ha´de´//Birgitta

Kommentarer

Postat av: Marianne

Publicerad 2009-07-06 15:55:16

Du ser ut att ha haft det riktigt bra i värmen så länge den nu höll i sig.... hoppas att den kommer tillbaka.

Postat av: Agneta

Publicerad 2009-07-06 17:50:14

låter som en perfekt arbetafördelning;-)

dina tröjor blir jättefina

Postat av: Anna Hildingsson

Publicerad 2009-07-12 21:01:44

Snyggt första försök, jag gjorde bara enfärgat och sedan randigt,vi ses//AnnaTE

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela