Pysseltrollet

Provar på det mesta, i alla fall en gång...:)

Lite stickat och grillat och minnen...

Publicerad 2009-06-15 10:28:00 i Allmänt

Stickdagarna i Kumla är över...
Jag var ju där och lärde mig sticka på maskin och har en hemma nu...:o)
Jag gör provlapp på provlapp och det är sååå skoj...



Fredagen hoppade jag och tog en "vilodag" här hemma...
På lördagen åkte jag dit igen, mest för att få träffa Ulrica irl men också för att köpa lite bomullsgarn till stickmaskinen...



Härliga dagar och en kick till att få inspirationen tillbaka...

I lördags var jag på klassträff hos R...
Riktigt roligt att få prata  med folk man inte sett på 30 år...
Jaaa, det är faktiskt 30 år sen jag slutade nian...



En rolig kväll som slutade ganska sent...
Jag var hemma vid halv 3 ungefär....
Men när ja kom hem möttes jag av får...
dom hade smitit ut så det var bara att försöka mota in vilket inte är så lätt...
Som tur var så hade inte Tim och Elin lagt sig än...hmm
Undrar varför dom vae uppe???
Fick in fåren iallafall och lagade hagen provisoriskt och kom isäng...
Sov inte jättebra och vaknade ganska tidigt av ...
...fåren....vår lagning höll inte så länge...

Sen var det dags för släktträff till vilken jag skulle fixa något sött till fikat...
det fick bli äpple-och kanelmuffins...
kom på att jag hade en tårtbotten hemma så det slängde vi ihop jag och tjejerna också...
Ingen kamera med tyvärr...
Kvällen blv ganska slapp kan jag säga...
Både Putte och jag dödströtta och halvsovandes på soffan...
Han var ju rätt trött eftersom han cyklat Vätternrundan natten mellan fredag och lördag...
Men han var ganska lycklig eftersom han tog sig runt mycket snabbare än sist och han kom under 12 timmar...
Visserligen med en minut bara men under 12 timmar...:o)
30 mil på 12 timmar är nog ganska bra för en vanlig vardagsmotionär eller?

Idag har jag varit uppe tidigt för jag skulle lämna in min kära bil på första srvicen mellan 7 och 8 nu på morgonen...
Nu sitter jag bara och väntar på att dom ska ringa och säga att jag får hämta den igen...
Hoppas dom inte hittar en massa fel bara...

Ha´de´//Birgitta

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela