Pysseltrollet

Provar på det mesta, i alla fall en gång...:)

Teo m.m....

Publicerad 2009-06-18 09:24:46 i Allmänt

Jag har fått ett påpekande att jag inte uppdaterat hur det gått med Teo vår talgoxunge...
Jodå han mår bra...
Har lärt sig flyga och är på gång att hitta maten och äta själv...
Just nu sitter han på mitt huvud och kvittrar...





Ester är ganska mammig av sig och vill gärna vara nära och ha koll på läget...

Annars på djurfronten så har Beata vildat till sig igen och börjat flyga lite lätt, vi ser henne i dalen då och då...
Fåren fick flytta hem till Granhammar eftersom vi inte hade tillräckligt med bete till dom stackarna, men dom kanske kommer tillbaka lite senare i sommar när det vuxit upp igen...
Vi saknar dom redan fast dom flyttade igår...
Hundarna mår bra och några nya djur har det inte blivit...:o)
Fast man vet ju aldrig med Mia...

På stickfronten ser det ut så här...



Tant Koftas kofta växer och går framåt, jag är inte nere vid ärmhålet riktigt än....
Jag valde att göra en resårkrage  istället för rätstickning, men sen blir det rätstickning på knappkanten...
Eftersom jag kom igång lite sent så har jag haft mycket hjälp av kommentarer och förtydliganden och jag håller nog med Tant Kofta om att man ska gå på känn och inte vara så inrutad vid ett visst antal och lika antal hela tiden...
Min kofta kanske blir en Ojdå, men då får den väl bli det då...
Det är ju så mycket roligare att göra lite som man vill och känner för...:o)



Här är Sockamanias Lazy Leaves som är juni månads mönster...
Syns inte så mycket av mönstret ännu...
Det är toe up-socks...



På stickmaskinen har jag provstickat lappar och ännu mera lappar tills barna sa åt mig att  "Nu får du väl ändå göra nåt på riktigt"...
Så detta är vad som har blivit åstadkommet...
En mössa och en liten tröja som inte är riktigt klar ännu, det fattas en arm och ihopsyning...
Kanske inte världens roligaste färg, men med lite pynt efteråt så blir det nog bra tror jag...
Och det blir ju nåt på "riktigt"  iallafall...:o)

Nu är det dags för handling inför midsommar...

Ha´de´//Birgitta

Kommentarer

Postat av: Kattis

Publicerad 2009-06-18 20:39:29

Ungdomar och djur, alla har en plats hemma hos er. Tar ni emot trötta gamla fröknar också ? ;)

Postat av: Tant Kofta

Publicerad 2009-06-26 20:54:53

Jag tror din kofta blir bra!

Postat av: Siv Liberg

Publicerad 2009-10-20 16:39:23

Jag är nästan 100 % säker på att det är en blåmesunge på bilderna.

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela