Pysseltrollet

Provar på det mesta, i alla fall en gång...:)

Åh, vad jag älskar....

Publicerad 2009-03-05 08:44:02 i Allmänt

min Garn och kaffebytar-kompis...
Kolla in det här...



Vilket paket....jag har inte hunnit smälta det än...
Kaffe såklart ett med mycket smak...mums...
Å så garn...
Det bruna är merinoangora Tibet, det lila Baby pascal, det ulliga vita Järbos mikro och så ett nystan Tindra pälsgarn...
Ett gulligt kort var också med där det stog att det kanske kunde bli en vit nalle såsmåningom...
Vi får se...annars blir det får av det...
Baby pascal har jag stickat i förut och jag tycker så mycket om det garnet så dt kommer att komma till användning...
Vad jag ska göra med det bruna har jag inte bestämt än, det får ligga till sig ett tag så jag hinner klappa färdigt på det först...:o)
Tack, tusen tack Maria, du är underbar och förgyllde min dag 300 %...

Jag tog en tur till Marieberg för att fika med mina goda vänner Åsa och Anncie...
Naturligtvis på café Garden som har sina underbara räkmackor och kaffe med påtår för bara 49 kr....
Efteråt kände jag inte för att åka hem så jag gick runt i lite affärer och shoppade loss...:o)



Ett par termobyxor med dödskallar som det bara skrek Elin om...:o)
Ett par vinröda plyshmysisar till mig...
Ett rosenmönstrat tyg som jag tittat länge på och jag ska ha till en ryggsäck...
Å så slank det ner ett orangerött djurmönstrat stretchtyg som det var rea på...:o)



Presentpapper, presentsnören med brodyrkant, en tandborsthängare i form av hjärtan och diverse blommor och band i filt till min scrapbooking...




Anncie var med och shoppade och rätt var det var så kom hon och gav mig den här fina muggen med rosor på som hon tyckte passade mig....
Jag kommer nog att ha den till ljusstake istället för kaffemugg om det är ok för dig Anncie...
Den är sååå söt...

Lite uppdatering på stickfronten också...



Rosenvantarna från KRAKA design är klara...
Naturligtvis har jag gjort dom på mitt eget lilla vis...
Det blev tumvantar istället för fingervantar och den virkade rosenbården blev stickad istället...
Jag är jättenöjd...

Mina crazystrumpor har tagit sig över hälen...



Det finns ingen som kommer att ha strumpor som jag sen...:o)
Garnet är ett Noro sockgarn...

Sjalen har bara fått ett bladvarv till men en liten bit i taget och vips så är man vid slutet...



Och tokig som man är så funderar jag på ett projekt till...
Baskern som är månadens mönster hos galen i garn ligger där och ropar på mig och garnet det....det....det bara drar mig till sig och jag har väldigt svårt att stå emot när ett så underbart garn bara ligger där och ropar....
Har inte ni det?

Men först måste jag faktiskt packa till scrapkursen...
Idag ska vi klä in böcker och scrappa dom fina sen...
så skulle det nog behöva röjas lite på borden tror jag men jag tar nog en kopp kaffe först och läser baskermönstret en gång till...:o)

Ha´de´//Birgitta

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-03-05 09:06:04

Varsågod! Roligt att du blev glad och att du tyckte om paketet. Jag läste ju nästan hela din blogg innan jag skulle skicka ditt paket. Jag blev så glad och tyckte att du minsann var en person som förtjänade ett jättepaket!!

Jag har själv jobbat med ungdomar i många år, mest som gymnasielärare men nu jobbar jag med förebyggande arbete i kommunen.

Om fler gjorde som du så skulle våra ungdomar må så mycket bättre. Sådana som du behövs!

Så paketet är ett litet tack och en uppmuntran från någon mer som älskar ungdomar!



Ska bli kul att se vad hittar på för skoj med garnerna! =)



Kram från Maria

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela