Pysseltrollet

Provar på det mesta, i alla fall en gång...:)

Badrumsrenovering...

Publicerad 2009-03-17 15:52:26 i Husrenovering

Igår vid 8-tiden var dom här, byggjobbarna...
Så nu kommer vi att bo i en byggarbetsplats ett antal veckor framåt...
Men det är så spännande att se hur det ska bli...
Igår var det en rörmokare här och pluggade dom rör som behövde pluggas och tog bort en del rör, och så var det en "liten"  snygging som var med snickarn som skulle riva väggar med mera...
Den lille snyggingen blev kvar själv för att riva vilket  han har gjort så det dånat och rykt om det...



Så här ser det ut utanför vardagsrumsfönstret eftersom dom kastar ut allt åt det hållet...



Badrummet på övervåningen...
Idag har golvet försvunnit också...



toan därnere...



Å in här + garderoben som är bakom ska det bli en lite större dusch än det varit...

Jag återkommer med bilder på hur det framskrider...

Jag har fått en ny kompis i bilen förresten...



En liten rosa groda har flyttat in och sitter nu och spanar ut genom framrutan...:o)

För övrigt så har Ungrarna nu åkt hem och idag vinkade jag av Elin vid södra stationen kl 11...
Nu får jag inte krama på henne på tre veckor, hur ska det gå?
Jag vet att hon fixar det men jag är en hönsmamma...
Jag erkänner...

Jag har haft fibrokurs idag och vi har pratat om att bygga sitt jag, tror ni dom blev förvånade när jag sa att nu ska vi pyssla lite...
Göra en liten skylt att sätta på kylskåpet med ett ordspråk eller devis som passar en själv och som man kan försöka leva efter...
Låter det  svårt?
Dom nappade iallafall, så det pysslades på för fullt en stund...

På torsdag  är det scrapkurs och då ska vi lära oss att göra enkla små paket till våra presenter...
Nu ska jag ut i det fina vädret...

Ha´de´//Birgitta

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela