Pysseltrollet

Provar på det mesta, i alla fall en gång...:)

Crazy Nutkin...

Publicerad 2009-03-12 10:14:41 i sockklubb

Mars månads sockor i StickaMera är klara...



Garnet är Noros sockgarn och färgerna är lite crazy tycker jag men samtidigt blev det ju lite häftigt...
Lättstickade sockar för övrigt eftersom mönstret liksom gav sig självt...

För övrigt så har ett av mina "ungerska barn" färgat garn till sin mamma...



Visst blev det läckert...
Den lila färgen var slut så jag tog med henne bort till Karin och köpte lite mer,
då blev lyckan gjord för Evelin (Ungraren)...
Hon fick träffa varghundarna, klappa angoragetter, mysa med kalvarna...
Det vart samtalsämnet hela kvällen hemma och gissa om Balazs (den andra Ungraren) var avundsjuk...
Får se om vi hinner dit innan dom åker hem på lördag...
Det är inte utan att det känns lite sorgligt faktiskt...
Sen åker Elin till dom på tisdag och stannar i 3 veckor...
Hur ska det gå då, hönsamamma som jag är...:o)

Har precis repat upp min basker också, det blir inte som jag vill och dessutom blev den lite stor, så nu ska jag börja om med mindre antal maskor...

Annars på stickorna finns min utmaningsjal, ett par sockor från sockamania och en mössa till Elin...

I eftermiddag ska jag till fibrocafét och Emelie ska möta upp där så jag får mina beställda ljus...
Igår var vi på Bauhaus och valde dom sista sakerna, som t ex golv och kranar...
På måndag kommer dom och kör igång...
Spännande...

Ha´de´//Birgitta

Kommentarer

Postat av: Mia

Publicerad 2009-03-12 12:19:21

Hej Birgitta!

Visst har paketet kommit fram. Tack så hemskt mycket!

Det var mycket godsaker i det, både till mig och Hedda.

Har tagit kort på hela härligheten.

Tyvärr hittar jag inte sladden till kameran efter flytten, så jag kan inte lägga upp bilden på bloggen. Så fort jag hittar den så kommer den upp.

Tack så mycket en än gång, vi gillade verkligen grejerna.

Kram Mia

Postat av: Eva

Publicerad 2009-03-17 10:13:38

Tack för omtanken !

Sockarna blev ju häftiga,och det färgade garnet

blev super fint speciellt det gröna....

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela