Pysseltrollet

Provar på det mesta, i alla fall en gång...:)

Hemlis 5...

Publicerad 2009-05-27 09:55:08 i hemlis

Igår kom mitt sista paket i Hemlis 5...



Ett paket näsdukar med fjärilar och rosor, passar perfekt till en ask jag håller på med just nu...
Strumpstickor storlek 2,5...
Stickers med rosor på...I like...
Ett  nystan big fabel i vinröda toner...
Två nystan Regia stretch i orange/rosa...Det garnet har jag stickat med förut och gillar det skarpt....
Så var det med en liten, liten röd nalle...



Men ska jag ha den till stickstopp, pennfigur eller till...?
Söt är den iallafall...
Jag bara älskar mitt paket, det är så jag...
Tack, tack Trollmorsan för den här omgången av Hemlis, jag har längtat till varje paket...

Jag såg på hennes blogg att hon också håller på och stickar möss precis som jag...
Samma som gjort mönstren (Alan Dart) men inte samma modeller...:)



Dom är kul Alan Darts figurer...
Har även stickat hans igelkott...



Nu ska jag gå ut och fota vårt nya husdjur som flyttade in i en låda på altanen igår...
Han/hon heter Herman och ska förhoppningsvis överleva och lära sig flyga...
Vad det är får ni gissa på en stund...

Ha´de´//Birgitta

Kommentarer

Postat av: Susanne

Publicerad 2009-05-27 10:16:52

Vad glad jag blir! Det har varit så roligt att skicka paket till dig och den lilla nallen är en stickstopp, men varför inte stila till pennan lite?! Allt är möjligt, kram och ha en skön sommar hälsar Trollmorsan

Postat av: Ulrica

Publicerad 2009-05-28 15:58:04

Hej och tack snälla för sista paketet... jag hade inte en susning om att det kunde vara du. Poststämplarna var suddiga, inget fick jag ihop... allt godis åts upp i ett nafs av barnen och spoindeln ingår nu i en lek hör jag (jag som tänkte göra en brosch av den) men ok. Sonen sa direkt - Jag ska ha en sjal av det garnet så ja kanske blir det en liten barnsjal :-)

Tack!

Postat av: musseblomman

Publicerad 2009-06-02 11:17:48

Men oj så söta mössen är. Alan Darts figurer är så roliga att göra.

Ha det!

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela