Pysseltrollet

Provar på det mesta, i alla fall en gång...:)

Herman och Stellas...

Publicerad 2009-05-28 19:35:46 i Allmänt

Nu ska ni få veta vem Herman är...



En "liten" kråkunge...
Mia hittade den på backen när hon var på väg hem från bussen...
Den har antagligen ramlat ur boet eller blivit knuffad eventuellt...
Vi tror att han är blind på ena ögat och han kan inte flyga...
Så just nu bor han i en kartong på altanen och Mia matar honom med mask och korv...
Idag var han med mig när jag skulle hämta posten...
Om nån hade fått syn på mig med en kråka på axeln och två hundar hoppandes runt om så hade dom väl undrat om jag var alldeles borta i huvudet....
Den nya fågelladyn...:o)
Hundarna är nyfikna och har fått lukta, det var spännande...
Vi  får väl se om han klarar sig...
Han verkar ju må bra hos Mia iallafall...





Eller vad tycker ni?
Nån som vet om amn kan ta reda på hur gammal han är?
Eller om det är en han?...:o)

Idag har vi också haft avslutning på scrapkursen...
I Kumla och hos Stellas...
Nååååågra papper följde med mig hem....



Å så ett utmaningspaket...



När jag sen stog vid disken och pratade med Jenny så hade hon skyltar med sugplopp låg där...
jättefräna fyrkantiga skyltar i grått som det stog "scrappare på väg" på...
Den här var ju lite kul sa jag, så synd att den inte var rosa, det hade passat bättre i min "pinkade" bil...
Vänta. jag har en rosa säger Jenny och börjar rota runt på en hylla...
Och får fram en rosa skylt i precis den rosa jag har i bilen...
Jaha, den ska jag ha säger jag, vad kostar den?
Du får den, säger Jenny, och ger dom andra varsin också men dom fick gråa...:o)
Den hamnade i mitt bakfönster direkt när jag kom till bilen...





Tjusigaste bilen i stan...:o)

Ha´de´//Birgitta

Kommentarer

Postat av: Susanne

Publicerad 2009-05-28 23:39:39

Trodde aldrig jag skulle säga det..men vilken söt liten kråka, dom borde inte bli större:) /Susanne

Postat av: Garnmoster

Publicerad 2009-05-29 12:33:37

Vilken bedårande liten kråka, hoppas det går bra för den. Om den inte kan flyga och om den är blind på något öga kommer den kanske inte att klara sig själv i naturen, men om ni orkar ta hand om den går det med all säkerhet bra. Man får passa så att räven inte kommer och tar den. Åldern kan man nog bäst få reda på hos en veterinär, de har ju den kunskap som behövs.

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela