Pysseltrollet

Provar på det mesta, i alla fall en gång...:)

Sann djurvän eller....?

Publicerad 2009-05-23 10:49:27 i Allmänt

Precis  innan jag kom ut med kameran stog fåren runt om henne...



Vem kommer på att sätta sig mitt i fårhagen för att öva på gitarr sent en kväll?
Jo, min Mia...
Djur är hennes liv, vilken tur att hon har kommit in på Kvinnersta till hösten...

I torsdags var det Tysslingedagen...
Varje år på Kristi Himmelsfärds Dag har vi konst och hantverksrunda en bit utanför Örebro...
Gamla Tysslinge Kommundel är området...
Alla hantverkare och konstnärer som bor i området får vara med...
Det är en trevlig dag, med mycket folk, mycket prat, mycket värme och en hel del kaffe...
Jag och Ulrica var där med våra alster...
Ulrica bor ju inte iu området men hon hjälper mig med att stå och dessutom kör vi ihop på alla andra ställen...









Dan gick jättebra och vi fick en hel del sålt, så nu har vi pengar att köpa in nytt material för...:o)

På stickfronten är det möss och en igelkott som gäller för tillfället....
Annars så ska vi utöka fårhagen i dag...
Bara att sätta igång...

Ha´de´//Birgitta

Kommentarer

Postat av: Lizzie

Publicerad 2009-05-24 09:45:07

Självklart ska de små fåren ha lite trevligt gitarrspel i sin hage :-)

Postat av: Ulrica

Publicerad 2009-05-25 10:26:32

Börjar med att tacka för en jättetrevlig Kristi Himmelfärdsdag, lika trevligt som förra gången ;)

Och som sagt, nya saker blir det ju hela tiden, som ett slags gift ungefär... ;)

Sitter för tillfället och klipper ut bokmärkesrosor,

de ska sitta på kylskåpsmagneter, tror jag...

Vi höres! // Ulrica

Postat av: Lizzie

Publicerad 2009-05-26 21:59:47

Just det ja! Har fått telefonsamtal från en av våra gamla klasskompisar. Klassfesten blir av och går av stapeln den 14/6. Jag har glömt bort att ringa...(skäms). Vi hörs!

/Lizzie

Postat av: Hanna

Publicerad 2009-06-12 11:45:20

Djur är så underbara :)

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela