Pysseltrollet

Provar på det mesta, i alla fall en gång...:)

Hemlis 6...

Publicerad 2009-10-27 09:56:55 i hemlis

Tjoho...nu är det dags för ett hemlisbyte igen...
I LIKE!
Så här kommer svar från mig...


1. Vilken sorts garn tycker du mest om? (Ull, akryl, bomull osv.) Är det något material du absolut inte tycker om?
jag gillar babygarner och sockgarner
2. Vilka är dina favoritfärger?
Varma färger helst men även pastelligt, framför allt gillar jag färg...
3. Är det någon färg du absolut inte tycker om?
svart är ju ingen höjdare att sticka i men är bra som kontrast så nej jag gillar alla färger. Jag tar däremot inte på mig blå kläder, trivs inte i det.
4. Vilken sorts stickor tycker du bäst om/använder du helst? (Trä, metall, plast? Rundstickor, raka, strumpstickor?)
rundstickor, speciellt addis, jag har även en rundsticka i flerfärgat trä som är suverän också
5. Hur länge har du stickat? Anser du dig vara nybörjare, avancerad eller mittemellan?
jag har stickat sen jag var liten med diverse uppehåll och jag anser mig nog som ganska avancerad, sen kan man ju alltid lära sig mer
6. Dricker du kaffe? Te?
både och
7. Är du allergisk mot något?
nötter i alla former
8. Vilken slags musik tycker du om?
hmmm, lyssnar inte mycket men är nog lite allätare
9. Favoritgodis?
vit choklad, tutti frutti passion
10. Håller du på med någon annan "skapande hobby", förutom stickning? (Spinna, scrapbooking, virkning osv.)
jag är allätare där med, provar på det mesta iallafall en gång, men scrapbooking och decoupage finns alltid på gång här hemma, så fina servettmotiv letar man alltid efter.
11. Vad tycker du är roligast att sticka? Mössor? Sjalar? Tröjor? osv...
sockar och mössor
12. Prenumererar du på någon sticktidning?
Simply knitting
13. Har du något drömprojekt på önskelistan?
ja, en rundstickad tröja
14. Använder du pulsvärmare/handledsvärmare? I så fall, vad är ditt handledsmått?
ja och jag är 15,5cm runt handleden
15. Tycker du om att sticka pulsvärmare?
jadå, ibland
16. Stickar du sockor?
jaaa
17. Vad har du för fotstorlek? (T.ex. längd, omkrets på tjockaste stället.)
skostorlek 39-40, tjockast stället är 24 cm
18. När fyller du år?
29 augusti
19. Stickar du med pärlor?
nja, ibland
20. Vilken slags böcker (ej stickning) läser du helst? (Deckare? Fakta? Romaner?)
deckare, stephen King, romaner

Jaha så vet ni lite mer om mig då...:o)

Ha´de´//Birgitta

Kommentarer

Postat av: Monica Hansen

Publicerad 2009-10-28 11:09:34

Grattis till stickmarkörer, de kommer på posten:)

Postat av: Hemlis!6-kompis

Publicerad 2009-12-14 20:04:57

Imorgon kommer jag att skicka ditt paket och så hoppas jag att den kommer fram innan jul.



Ha en God Jul och ett Gott Nytt År



Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela