Pysseltrollet

Provar på det mesta, i alla fall en gång...:)

Ingen Märta-Stina än...

Publicerad 2009-10-08 11:19:12 i sockklubb

Det har inte dykt upp nån Märta-Stina här än trots mina bakhåll på postis...:o)
Jag har letat lite mönster för övrigt och fastnat för en basker i Fair Isle...
Om jag har förståt rätt så kan jag kombinera Märta-Stina med andra mönster så det kan ju bli en djupdykning även i en annan historia kanske...

Under tiden så har stickat färdigt Sockamanias oktobersockor...



Mönstret heter Autumn Leaves och är väldigt passande med den slinga av löv som går både bak och fram...



Garnet är det beryktade Zauberball och jag kan ju säga som så att jag tänker sticka mer i detta underbara garn....
Det är mjukt och behagligt att sticka med och färgerna är så vackra...
Ränderna liksom flyter ihop....
Håller ju redan på med ett projekt till i samma garn men det får ni se när det blir klart...

Igår var jag och Tim och spelade minigolf....inomhus...
Kul och annorlunda upplevelse...
Ljudnivån var ju lite jobbig men det var roligabanor att spela på...
Jag kom sist som jag hade räknat med, det var ju första gången jag spelade där så...
Det gick bättre för Tim men klassindelningen var lite konstig så han kom inte så högt att han fick något pris...
Vi kommer att åka dit och spela fler gånger...

Idag hade jag tänkt att åka på Fibrocafét...

Ha´de´//Birgitta

Kommentarer

Postat av: Marianne

Publicerad 2009-10-08 20:41:07

Jättefina sockor. Om du hinner få Märta-Stina tills på måndag kan du väl ta med den till Karin om du skall dit, vore kul och få bläddra i den :o)

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela