Pysseltrollet

Provar på det mesta, i alla fall en gång...:)

Dags för promenad...

Publicerad 2009-09-08 12:02:56 i hemmavid...

Idag tänkte jag ta med er på min promenad med hundarna...
Vädret är lite grått och lite blåsigt, men det är ändå ganska skönt ute...
Hundarna älskar att gå på promenad så dom försvinner fort ut genom dörren...



Vi får dom att lugna ner sig lite innan vi går ut på vägen...



Det här är gårdens Lindalle´och vår infart är precis i början på den...
Nu närmar vi oss Nybble gård...



Så nu måste jag koppla hundarna...



Vi går upp till gården och fortsätter till höger för att komma runt den och då går vi precis förbi vindsnurran...
Den visar att det blåser lite sydvästliga vindar idag...



När vi kommit runt så delar sig vägen...
Ibland går jag ner här...



Men idag fortsätter vi rakt fram...



Och kommer förbi hästhagen...
Dom håller sig på behörigt avstånd från hundarna...



Nästa vi kommer förbi är kohagen...
Men den är delad i två och kossorna är på andra sidan dammarna så dom får vi se närmare på när vi kommit runt till andra sidan...



Eftersom inte kossorna är i närheten så passar Ester på att ta sig ett dopp...



Nu närmar vi oss nästa gård och hundarna kopplas igen...



Vi svänger av till vänster...



Å så vänster igen...



så har vi kommit runt kohagen och är på andra sidan...



Å här har vi kossorna som är väldigt nyfikna av sig...



När vi kommit hit så är det dags för pinnkastning tycker Ester...



Hon springer villigt efter alla pinnar du kastar...



Snart är vi nere vid stora vägen och jag kallar in hundarna igen för koppling...
Grannen är ute och hundarna som älskar henne vill dit och hälsa...



När vi pratat en stund så tar vi stora vägen hem igen...



Inne på vår väg...



Å så hemma...
Nu är vi väl förtjänta av en kopp kaffe...

Tack för sällskapet, nu ska jag åka till Kumla och hälsa på Ulrica...

Ha´de´//Birgitta

Kommentarer

Postat av: Emma

Publicerad 2009-09-09 12:09:49

Tack för grattiset!



Härliga bilder.

Postat av: Ulrica

Publicerad 2009-09-09 23:32:22

Hej på Dig!

***********

Ja, så fick jag då äntligen tid att ta reda på vilka som var med på promenaden, och jag får väl tacka för rundturen då ;)

Klockan är nu 23.33 och det är hög tid att go och nanna kudden, men å andra sidan var jag ju tidig igår (ca 22.00) så då kan det ju dröja lite till... ;)

Ses imorgon, eller idag ;)

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela