Pysseltrollet

Provar på det mesta, i alla fall en gång...:)

En vecka till...

Publicerad 2009-09-18 08:17:07 i Allmänt

Nu har det hunnit gå en vecka till utan att jag riktigt hunnit med...
I alla fall känns det lite så...
Jag vill uppdatera här oftare men...
Jag vill hinna sticka lite mera men...
Jag vill kunna plocka undan lite i huset på dagarna men...
Listan kan göras hur lång som helst...
men allt bara snurrar på känns det som...
jag har faktiskt kul under tiden men...:o)
Många men blir det...

Här är min vecka i sammandrag:
Måndag...
Vännen Ulrica



med dotter Emmelie



kom hit en stund innan Stickcafét i Granhammar...
Emmelie är snäll och klipper klorna på mina hundar och idag hann hon gå ut med dom också...

Tisdag...
Skjutsade Tim till stan och ahde tänkt fika lite med vännen Åsa men hon orkade inte riktigt så jag gick på stan istället...
På kvällen var det föräldramöte på Kvinnersta och till alla lycka för Putte så fick han hålla i en av ormarna...

Onsdag...
Fixade till inför scrapkursen och gjorde klart lite påsar med scrapgodis i...



Diverse band, nitar och annat smått och gott...
Kom också på stt stickmaskinen kan användas till torkställ...



Jag håller här på och lackar skyltar...
Jag stickade också klart första delen av mysteriet till syfestivalen...



började på ett nytt projekt...



Mössor till tvillingarna...

Torsdag...
Dags för kursen i scrapbooking...
Då är det lite packande och släpande m.m.
Åkte in lite tidigare eftersom Tim skulle vara inne kl 1 och jag kl 2...
Stickade färdigt septembermönstret från Galen i garn...



Ettpar jättemysiga kvällssockar för kallare tider...
Lite tjockare garn än vad jag brukar sticka i...

Fredag...
Har ju bara börjat denna dag än men jag har hunnit med att mysa med hundarna en stund...



Ungefär där min hand är på täcket ligger det ännu en hund fast under täcket och ganska mycket under Ester...
Resten av dan har jag tänkt att jag skulle hinna handla...
Kl 12 har jag stämt möte med vännerna Ulrica och Anncie för den obligatoriska räkmackan på café Garden i Marieberg...
Får se om det dyker upp flera...
Välkommen du också...

Sen tänkte jag försöka ta det lite lugnt i soffhörnet resten av dan/kvällen för lite stickning...
Mia ska vara i Vedevåg till imorrn och Elin är i Stockholm idag med klassen och eftersom dom kommer ganska sent därifrån så sover hon hos kompis i stan...
Alltså bara jag,Putte och Tim hemma ikväll...
Sen kanske det dyker upp lite tonåringar...:o)
Vi vet ju aldrig i förväg men vi har det ganska mysigt på fredagkvällarna här och jag kan fortfarnade sitta och inte göra så mycket i mitt soffhörn för jag blir så uppassad avdom alla...

Ha´de´//Birgitta

Kommentarer

Postat av: Knyppeltanten

Publicerad 2009-09-18 09:35:41

Johnny dyker upp har han sagt.

Postat av: Ulrica

Publicerad 2009-09-18 21:58:44

Hejsan Vännen!

**************

Vilken vecka!!! Pust ;)

Men visst har vi haft trevligt idag??? Och så hamnade vi i Linde av alla ställen, bara så där ;)

Jag har kommit på att våra veckor ser ganska lika ut varandra, men i lite annan ordning, du började dagen med att åka o handla, det avslutade jag min dag med ;) (Om man inte räknar med kräftsoppan jag ska koka ihop nu förstås ;)

Ha en lugn (!) och skön (!) helg nu ;)

Kram Ulrica

Postat av: Marianne

Publicerad 2009-09-19 09:55:40

Vilken härlig sängbild, ser jättemysigt ut.

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela