Pysseltrollet

Provar på det mesta, i alla fall en gång...:)

La Teneriffe`...

Publicerad 2010-01-28 17:29:24 i Allmänt

Här kommer nu bildbevis på valarna...


Båten vi åkte med...
En katamaran med glasbotten som vi inte tyckte var så mycket med (glasbotten alltså)...
Båten var helt ok och resan var också bra...


Lunchen sådär och det var synd att vi inte fick se några delfiner...
Men valar fanns det...
En familj på ca 8-9 individer av grindvalar hälsade på oss vid båten...


Ser nästan ut som hajfenor eller hur?


Men här är dom, det lilla dom visade sig ovanför vattenytan iallafall...
I området fanns det ca 500 st berättades det och dom kan bli upp till 6 meter långa...
På dagarna sover dom med ena hjärnhalvan i taget och på nätterna jagar dom mat, genom att dyka ner till 1000 meters djup för att fånga bläckfisk...
Nu har ni fått en liten lektion om grindvalar...:o)

Idag har vi varit på en marknad...


Det var en inressant upplevelse det med...
Lite annorlunda än här hemma med folk som försöker dra in en i stånden och ropar "halva pris, beautiful lady" hela tiden....
Vi kollade också in en minigolfbana med struntade i att spela för banorna såg inget kul ut...


Vi satte oss istället och tog en öl (mamma)...


Den hade nog stått i frysen tror vi...:o)
Jag tog en cappuchino...
Ett önskemål om hur vi bor har kommit, så här får ni en blid på det...


Altanen överst, allrum och kök längst bort är det på bilden nedanför och så vårt sovrum...
Är du nöjd nu Ullrica...?

Ikväll ska vi på Barbeque här på hotellet med papegojshow innan...
Vilket innebär att vi får äta och dricka hur mycket vi vill i två timmar för 150 kronor...
Bra va?

Ha´de´//Birgitta + Mamma

Kommentarer

Postat av: Pernilla

Publicerad 2010-01-28 20:43:29

Tack för det söta kortet jag fick för att jag gissade rätt på din bildgåta.

Postat av: Mia

Publicerad 2010-01-28 22:55:21

Jag saknar dig!

Postat av: Ulrica

Publicerad 2010-01-30 10:06:35

Halloj!

******

Ja, nu är jag nöjd ;)

Klart jga är nyfiken, när Du nu inte ville packa ner mig i handbagaget ;)

Här hemma är det nu 20 grader kallt, så lite avundsjuka är vi på er ;)

Ses snart!!

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela