Pysseltrollet

Provar på det mesta, i alla fall en gång...:)

Morgon...

Publicerad 2010-09-01 11:26:51 i hemmavid...

När jag gick upp idag var hela världen mjölkigt vit...


Åh när jag hämtade tidningen så var det alldeles fullt av daggiga spindelnät...


Svårt att få till en bra bild, men jag hoppas att ni nån gång har fått se, för det är så fint...

Det har hänt en del dom sista dagarna...
Jag fyllde år i söndags t ex...':o)
Ett år äldre eller om det egentligen bara är en dag mer än dan före...

I måndags trillade det in både paket och ny tidning i lådan...


Nya Simply Knitting med massor av härliga mönster...



Paketet innehöll knappar...
Från knappbytet på StickaMera...
Det kommer från Christine i Finland
Massor av härlga knappar och en bok som låter bra när man läser baksidan...
T o m kortet hon skrivit på är en knapp...
Tack så hemskt mycket knapparna kommer att passa perfekt i färg med dom färger jag gillar att sticka med....
Godispåsen blev också mycket uppskattad...
Tack igen...

På eftermiddagen var jag på handikapprörelsens utfrågning av politiker, vilket var sådär...
Inga direkta svar på någon av våra frågor tyckte jag...
Ska inte tråka ut er med mer politik när det är så mcket ute i samhället ändå såhär i valtider...
Kan bara säga att mitt svala intresse för politik har inte blivit något varmare...

På tisdagen var det dags för stickcafé på Brogrens...
Mycket trevligt...
Å när jag kom hem var det paket i lådan igen...


Då kom den här fina stickväskan från Tomtan...
Superfin i rosa med hjärtan på...
Ett spännande te (Mandarin/chili) som var jättegott...
Ett ullgarn (från Manos del Uruguay) som är mjukt och skönt att gosa med...
Och en påse med rosa knappar som är olika figurer...
Blir nog fina som dekoration på någon liten flicktröja...
Tack så mycket Tomtan jag är så nöjd med mitt paket...

Det blev ett himla långt inlägg det här men jag avslutar nu med att visa Linusen...


Han börjar bli stor....:o)

//Birgitta

Kommentarer

Postat av: Kattis

Publicerad 2010-09-01 12:47:18

Grattis, lite i efterskott!



(Trodde först att ni skaffat er en egen liten dinosurie, och tyckte inte ens att det verkade märkligt... asg Skyller det på feberyra och en stark hostmedicin!)

Postat av: Mia

Publicerad 2010-09-05 21:55:03

Vilken läcker dinosaurie! ;) De flesta djur är ju jättesöta som små men fåglar....fast de är ju söta på sitt sätt!

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela