Pysseltrollet

Provar på det mesta, i alla fall en gång...:)

Fortsättning Teneriffa...

Publicerad 2011-02-09 08:54:58 i Allmänt

Jag har fått hem min bil, omplåstrad så länge tills delarna kommer hem...
Min tumme har jag lackat lite med färg så inte det blå syns så tydligt...
Dottern är nöjd efter att ha fått tillbaka väskan
Så nu tror jag det har lugnat ner sig lite så vi kan fortsätta resan...

Iofs inte så mycket kvar men ändå...:o)

Sist hade vi varit på resa över berget till Garachico så nu måste vi ta det lite lugnt en dag (som blev  två)...

Fredagen hade vi strålande sol och troligen mer än 25 gradervarmt där vi satt och njöt vid solväggen...
Naturligtvis måste vi ju ligga vid poolen också...



Iallafall dom andra, själv föredrog jag att sitta kvar vid solväggen med min stickning...:o)
Det var en skön dag kan vi konstatera...

På lördagen hade vi planerat att gå till marknaden som låg alldeles intill hotellet vi bodde på...
Men tji fick vi för då regnade det...
När det väl började klarna upp lite så vi vågade släppa korsord och kaffekoppar så hade marknadenslagit igen för dagen...
Det fick bli en promenad neråt havet istället med taxi hem eftersom regnet kom tillbaka framåt kvällen...
Men skam den som ger sig,det fanns en marknad vid Los Christianos på söndagen och det finns taxi...
Så visst kom vi på marknad...
Det var varmt men spännande att gå där och några små fynd gjorde vi allt...
Och det var inte bara saker som såldes utan bilder ihop med papegojor också t ex...
Och starx utanför marknaden sprang vi på dom här herrarna...


Det är riktiga gubbar (killar) som står där...
Gruvarbetaren stog mest still den andre han rörde sig och pratade och ändå när jag tog en bild till på honom så stog han likadant...?


Måndagen blev mest en dag som vi funderade på om det var mer vi skulle handla med hem, hur vi skulle packa på bästa sätt och om vi skulle få övervikt....:o)

Sen var det dags att snällt gå upp mitt inatten för att ta bussen, som gick 4.05, till flygplatsen...

Trötta men glada har vi nu varit hemma en vecka...
spanskan övade vi på men det vi kommer att komma ihåg är nog...
Kafé con leche, sin helo!
Vilket betyder Kaffe med mjölk, utan is...
mycket internt skämt...:o)

Tack mina medresenärer för en rolig och oförglömlig vecka...
När åker vi nästa gång??

Ha´de´//Birgitta

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela