Pysseltrollet

Provar på det mesta, i alla fall en gång...:)

Fårull...

Publicerad 2018-06-13 14:44:33 i Allmänt

I höstas gick jag förbi fårhagen när dom skulle ta in fåren för klippning. Jag frågade då vad dom gjorde med sin ull och fick till svar att den eldade dom upp😳
-Åh, kan inte jag få ta lite då? Frågade jag varpå bonden tittade på mig lite pillemariskt och sa:
-Allt eller inget....
Jag tog allt och fick 4 stora säckar med Gotlandsull. 
Jaha, vad gör man med det då? Jo man hyr in sig hos Gunilla på Hallagården, kardar och tovar med det. (null)
Här kardar Dina min granne...
(null)
Här lägger hon ut flaken vi kardat...

(null)
Och här är maskinen som tovar med nästan all ull som behövs, lite mer svart ska in.

Och så här blev resultatet...
(null)
Vi har använt nästan en tredjedel av en säck😂
Bara att karda vidare och hyra in sig igen...
//Birgitta

Kommentarer

Postat av: Lizzie

Publicerad 2018-09-01 08:21:09

Helt fantastiskt vad man kan göra med ull <3
/Lizzie

Svar: Ja visst är det😊
pysseltrollet.blogg.se

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela