Pysseltrollet

Provar på det mesta, i alla fall en gång...:)

Röran är borta...

Publicerad 2008-04-05 16:02:07 i Allmänt

...har äntligen tagit mig i kragen och gjort något åt min röra under skrivbordet

image123

plus att det alltid står saker åt vänster utanför bild också..
I torsdags var jag och hämtade en hylla hos min vän Anncie som hon inte skulle ha längre.
Efter lite sågande och lite trixande så fick jag in hyllan under skrivbordet...

image124

Visst blev det väl bra och Stina fick behålla sin sovplats också...
Nu gäller det bara att hålla det så här också och jag kanske inte ska köpa fler saker till decoupagen på ett tag heller, jag har ju en del att greja med som ni ser...:o)

I stickningen håller jag på med en regnbågssjal som min hemliga vän skickade mönster på, fast jag valde att göra den i pastellfärger istället för att använda garnet som var medskickat. Det garnet får ligga till sig lite ett tag.

image125

Blir himla läcker i pastelligt också tycker jag...
Jag håller också på med ett par gråvita till Elin med dödskallar mitt fram, har tyvärr ingen bild på dom än

Annars är det bara smärtkurs för hela slanten för tillfället.
Jag mår inte så bra, har rejält ont, men ska hålla i med träningen för att se om det vänder såsmåningom.
Jag har lite funderingar kring våra föreläsningar och har kommit fram till att jag nog kommit långt med mig själv på det psykiska planet redan innan kursen börjat. Det dom säger har jag redan hållit på med ett tag.
Gör saker som är roliga för att aktivera dig!
Det tycker jag är en jättebra grej, dom säger ju mer så klart, men att göra roliga saker är klart bäst...:o)
Jag har ju också fått en bekräftelse att jag faktiskt tänker rätt och när jag hade enskilt psykologsamtal i veckan så sa hon samma sak till mig att jag tänker rätt...
Sen kommer det ju alltid in några måsten här och där men jag kan ju erkänna att jag sällan slutför några måsten jag påbörjat...jag vet inte om jag ska säga tyvärr eller garva åt det...
Vi har fått en läxa också:
Vi ska till måndag göra något roligt som vi inte brukar göra så mycket...
Jag vet inte riktigt vad jag ska hitta på då, ska jag prova någon ny hobby eller ska jag kanske räkna in vår spelkväll som vi ska ha ikväll, eller ska jag kolla med Karin om jag kan komma bort och gosa med lammen, det gör man ju inte så ofta och det är jättemysigt...
Får se vad det blir...
Nu ska jag vila lite innan kusinerna kommer hit på spelkväll, om ni undrar vad vi gör så sitter vi och spelar sällskapsspel hela natten och vi brukar vara mellan 5 och 8 stycken ungefär...

ha´de´//Birgitta

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela