Pysseltrollet

Provar på det mesta, i alla fall en gång...:)

färgning...

Publicerad 2008-08-27 16:09:11 i Allmänt

Nu har jag färgat lite garn härhemma istället för sonens hår...:o)
Det första var ett garn jag hade låg som behövde muntras upp lite...
så här såg det ut först...



med färg i blev det så här...



och när det blev sköljt så såg det ut så här...



ett riktigt höstigt garn blev det, det är inte riktigt så brunt som det ser ut på bilden utan lite rödare.
Det blir det nog ett par härliga sockar av tror jag...
Sen fick jag från garnhärvan ett garn med ull och bambu, så det var jagju tvungen att provfärga också.
Hade lite funderingar på om bambun skulle dra åt sig någon färg eftersom färgen bara tar på animaliska garner. Men nog drog garnet åt sig färgen alltid, det fanns knappt någon färg kvar att skölja ur...
Så här blev det...



Det blå garnet har Mia beställt, hon ville ha det som en sommarhimmel med lite moln på. Tyckte jag lyckades ganska bra. Det andra är cerise och lila och egentligen bara ditslängt lite hur som, fast det kanske jag inte ska säga...
Jag har noga planerat var varje färg ska vara...:o)



Hppas Karin ser att jag färgat med hennes favoritfärger nu...:o)

Ha´de´//Birgitta

Kommentarer

Postat av: Moniqa

Publicerad 2008-08-27 18:26:18

Men åååh vilka läckra färger...så jag rent blir sugen på att börja sticka.. det har jag int egjort på 24 år tror jag,, skratt va duktig du är!! kram

Postat av: Monika

Publicerad 2008-08-28 09:56:59

Hej och tack för ditt fina paket. Ett paket var precis vad jag behövde den dagen då det anlände.

Jag har kollat på dina färgade garner, jag skulle verkligen vilja testa att färga garner i annat material än ylle och gärna med lite klarare färger. Det verkar hur kul som helst, det blir med all säkerhet görfint att sticka i.

Postat av: Marianne

Publicerad 2008-08-28 22:18:34

Du lyckades med alla, kanonfina färger!

Postat av: Monika

Publicerad 2008-08-29 09:52:45

Mönstret på ponchon är ur Vouge Knitting och heter "cable ready".

Du får gärna höra av dig om du inte får tag i det så kanske jag kan hjälpa dig.

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela