Pysseltrollet

Provar på det mesta, i alla fall en gång...:)

Utflykt...

Publicerad 2008-08-02 19:17:54 i Allmänt

Jag var ju till Karin i torsdags och fikade bort en stund.
Jag har dessvärre inte kunnat lägga upp några bilder eftersom jag lånat Elins kamera då mina batterier låg på laddning. När jag sen skulle blogga lite så hade hennes kamera fått fötter och gått och gömt sig någonstans, för det är ju aldrig ungarna som lägger ifrån sig saker överallt och inte har nån koll...:o)
Men rätt vad det var för en liten stund sen så fick jag syn på kameran, den låg på pianot och sa ingenting...
Sista korten är på Ullis så jag undrar vem som lagt den där jag....hmmm....
Nå iallafall, nu kan jag visa vad jag handlade hos Karin eftersom det är svårt att åka dit utan att ha med sig något därifrån.



Garn förstås...:o)
Ett härligt 3-trådigt, grönmelerat mohaigarn...
Ska såsmåningom bli strumpor....



Karin har hyrt ut en bit av ladan till Hallongården så därför hittade jag också smaksatt kaffe och en underbart doftande hallontvål...



Sen kan man ju inte låta bli att köpa med hårt bröd och ost också...mums.
Den här gången var det Barbro och Conny som slank med hem...ostar alltså...

Vi pratade färgning också, jag vill ju så gärna prova på att färga och nu ska det bli av...
Söndag den 17 augusti kör vi om det är nån som vill hänga på, det är kallfärgning det gäller och färgerna som används fungerar bara på animaliska garner. Har jag uppfattat det rätt nu Karin?..:o)

Efter besöket hos Karin åkte jag till minigolfen med mamsen och tog hand om kiosken på kvällen.
Till helgen är det tävling så på söndag ska jag dit och se om jag kan vara behjälplig med datorn och föra in resultat och sånt...

Annars har det nog varit ganska lugnt ett par dagar. Ungdomarna igår hade tatueringsstudio och dom som gaddades var över 18 eller hade fått lov av föräldrarna så det så...:o)
Det blev två drakar, lite tassar, en stjärna och lite ifyllnad av färg.
Idag gjordes det ett lejon också eftersom Miss Lina sov kvar här...

Bilder kommer senare, eftersom jag inte laddat över från min kamera än...

Ha´de´//Birgitta

Kommentarer

Postat av: Marianne

Publicerad 2008-08-03 22:01:04

Tackar så hemskt mycket för inbjudan på min blogg att få följa med till Karin och färga, det skulle vara så kul. Men natuligtvis så jobbar jag hela den helgen men jag skall försöka få någon som kan jobba för mig om det går, så jag hör av mig igen om jag kan lösa det.

Postat av: Eva

Publicerad 2008-08-05 17:14:00

Jag skulle gärna följa med på färgningen....men

har lite lång resväg,Jämtland ler

Har stickat pulsisarna du hjälpte mej med.

Jag fick just sådant garn från karin vid ett byte..

hur ljuvligt garn som hellst,ska oxå bli sockar.

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela