Pysseltrollet

Provar på det mesta, i alla fall en gång...:)

Solen skiner...

Publicerad 2008-02-11 13:06:48 i Allmänt

...och jag ska hålla mig vaken hela dan, får se hur det går när jag inte sovit nåt inatt direkt.
Eftersom jag inte kunde sova så stickade jag klart ett par pulsvärmare i pastell och fäste alla trådar överallt.

image31

Jag tycker själv att dom blev rätt läckra...
Jag stickade också ett par varv på nästa del i mysteristickningen på pysselnet, men det gick lite sämre när jag var så trött så det får jag ta en annan dag. Så här långt är jag iaf...

image32
Jag har använt ganska tjockt chenille så vissa rapporter har jag inte gjort mer än en gång fast dom ska vara flera...

För att försöka vakna till lite så...

  
så gick Ester och Stina och jag på promenad i det soliga vädret...

  
I allén utanför oss går det många hundar så det finns många dofter att kolla upp vid varje träd...

image38
Hos grannen hade snödropparna kommit...

image40
Ester kom på att isen inte var så tjock så hon var ju bara tvungen att bada lite...

image41

Bakom den här kullen med björkar är vårt hus...
det kan man inte tro...

Kommentarer

Postat av: Knyppeltanten

Publicerad 2008-02-11 22:24:57

Mysteriestickningen är jättefin, visst är det kul att sticka med flera olika mönster. Ska bli roligt att se hur den blir när den är klar.

Postat av: Catarina

Publicerad 2008-02-19 10:42:25

Vad vackert ni bor.
Jag började också på den mysteriestickningen...men kände mig inte riktigt motiverad att fortsätta..så innan jag började på mönster 3 så repade jag...men kul att se hur den blir. Jag följer med spänning fortsättningen
:-)

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela