Pysseltrollet

Provar på det mesta, i alla fall en gång...:)

Sockamania...

Publicerad 2008-07-12 21:01:41 i sockklubb

Mönstret för Juli i Sockamania heter Celtic Cable Heel socks.
Jag har stickat färdigt dom men gjorde nog lite fel garnval för det är svårt att se mönstret.





inte ens på nära håll är det så lätt att se det...
Men sockarna blev bra, lite stora i foten men det gör inget för vi har storfotade famlijemedlemmar i den här familjen också...:o)
Garnet är ull men vad det heter kan jag inte säga det står nämligen på kinesiska.
Jag ropade in det på tradera för några kronor och det var väldigt mysigt att sticka i.

För övrigt så är jag alldeles själv här hemma med hundarna hela helgen.
Dom andra är i Göteborg och gör Liseberg lite osäkert...:o)
Dom passar också på att hälsa på farfar på vägen.
Jag har letat igenom mina garner och hittat lite som har legat och inte blivit klart. Får se om jag gör något åt dom eller lägger tillbaka dom ett tag till, jag har ju stickameras sockor att göra också den här månaden.
Sen har jag hittat en tröja som jag vill göra ska bara hitta rätt garn också....
Jag gillar ju garnet som dom använder i mönstret från Zitron fast jag vill ju ha en annan färg. Det är bara det att då blir det en ganska dyr tröja...
Får se vad jag kan hitta det kanske blir nåt sånt garn i slutänden iallafall...
Får väl se till att vinna på Lotto eller nåt....o)

Jag och hundarna var ute och gick idag också mellan skurarna...
Fick en nåt så när bra bild på dom båda...



Vi hann precis hem innan det började regna igen och så kom det världens åskväder, det dundrade väldigt ett tag så Ester den rädda stackarn satt nästan i knät på mig. Stina reagerade inte alls...
Jaha, nu ska jag sätta mig i soffan och dricka te och se om det är nåt bra på tv och eventuellt sticka lite...
kanske börja på julisockorna....

Ha´de´//Birgitta

Kommentarer

Postat av: Monica Hansen

Publicerad 2008-07-13 10:50:41

Vilka goa hundar:)

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela