Pysseltrollet

Provar på det mesta, i alla fall en gång...:)

Jag tycker om snö....

Publicerad 2008-03-25 08:54:46 i Allmänt

...när man vaknar på morgonen och det bara är som en vit vägg utanför fönstren...
...det har kommit en heldecimeter under natten...
...vit och fin och det blir så mycket ljusare ute...
...det glittrar på träden och man får den där härliga snart jul-känslan...

...MEN INTE I SLUTET AV MARS...
då ska det ju vara vår eller?

Jag tycker så synd om mina små blåsippor som precis hade slagit ut i förra veckan, mina stackars påskliljor som skulle till att börja blomma, allt därute som börjat hoppas på varmare tider, så även jag...
om det bara hade varit ett par dagar med kallt väder men nu har det nog varit lite för länge, undrar om dom orkar börja om igen, hoppas det...
Nu har jag klagat färdigt...tror jag....o)
Men jag bor ju i gnällbältet Närke så man måste ju leva upp till det ryktet ibland iallafall om gnälliga närkingar...:o)

Idag är det tisdag och jag ska försöka ta mig till stan för att gå på decoupagen.
Har fixat lite Evert (mögelost som Karin gjort) till mina goa kompisar i gruppen + lite lokalproducerat knäckebröd, får se vad dom tycker om det.
Jag ska också möta Alexandra i stan så hon kan skriva på pappren ang bidrag.
Sen kanske jag orkar gå ner till garnaffären också för att se om det kan finnas nåt jag vill ha där....o)
Jag har ju inget garn förut menar jag....har ju faktiskt gjort en hel del strumpor nu så såna garner börjar det bli snålt med...

Imorgon börjar också kursen, den i smärthantering som jag ska gå i 8 veckor framåt.
Spännande, nervöst och funderingar kring hur det ska gå...
Kommer nog att skrivas en del om detta här...

image113

En sista hälsning innan påskakärringsstyrseln åker av...

Ha´de´//Birgitta

Kommentarer

Postat av: Jennifer

Publicerad 2008-03-25 08:59:17

visst är det roligt med snö men det känns surt att all snö kommer nu istället för på julafton... Förresten, kolla gärna in min blogg & skriv en kommentar :) Ha en trevlig tisdag, visste du förresten att det är våffel-dagen idag? =)

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela