Pysseltrollet

Provar på det mesta, i alla fall en gång...:)

Lite stressigt...

Publicerad 2008-03-06 10:06:16 i Allmänt

Denna vecka har varit full hittills och den är inte slut än...
men jag tar mig lite tid att uppdatera här iallafall...

Måndagen var inte så farlig
Tisdagen var jag på sjukhuset på återbesök för öronen med hörseltest,
nervöst eftersom jag hörde så himla dåligt sist (för 6 år sen...:o))
Då tyckte dom att det borde opereras, det tyckte inte jag och därför har jag inte varit där på ett atg heller förrän i höstas när mina öron började spöka igen...
MEN (som Tony säger med den skillnaden att mitt men är positivt)
Det visade sig att läkaren tyckte det var så pass bra att det inte behövdes göras någonting för tillfället, välkommen tillbaka om ett år, sa han och jag tjoade JIIIHAAA...
Visserligen hör jag rätt dåligt men jag klarar mig och när jag frågat runt så är det ingen som direkt märker att jag hör så dåligt. Jag är bara glad för att jag sipper tjatet om att operera igen, har gjort det en gång och det räcker...
Nog om det...

Efter läkarbesöket åkte jag på decoupagen och började med två krukaskfat som jag ska ha ute till mina rökande besökare. Den ena är ljusgrön med prästkragar, den andra ljusblå med lite olika blommor på men den är jag inte riktigt nöjd med så den kanske blir ommålad nästa vecka...vi får se och ni också när jag fotat dom...

Igår Onsdag hade jag Carina och Ulrica här för att kallmåla...
Det gick bra och dom verkade nöjda när dom åkte härifrån...
jag var ganska trött i huvudet men det blir ju så när man ska försöka hålla i saker och koncentrera sig så länge när man har den här sjukdomen eller?
Jag antar att dom var ganska trötta i huvudet också...:o)
Ulrica hann bara göra den ena ängeln också så hon kommer en gång till...trevligt!

Mia hade vinterfriluftsdag och det var matsäckspackande m.m. hela morgonen också...

Idag torsdag...
Ska jag följa med Mia till en eventuell praktikplats på ett hunddagis och efter det hålla kurs i scrapbooking.
På kursen idag ska vi göra påskkort och som vanligt kommer jag att utmana mina elever både på kursen och om dom vill hemma till nästa gång...
men jag kan berätta imorgon vad dom fick för utmaning så ingen av dom fuskar och får veta nåt i förväg....hihihi
Det är två som inte har hunnit prova digital scrap också så det får vi hinna med också...

På tal om digital scrap så hade det slagit över hos scrapbook Max för jag hade fått ca 15 mail från dom inatt...
Tydligen hade dom bytt server och så hade det hänt nåt så vi gamla kunder fick alla mail, som nya kunder får under en längre period, på en timme...snacka om att fundera på vad som var på gång...
Men å andra sidan så fick jag ju en liten uppdatering på allt som finns på deras sida...
Det är ett himla roligt och ganska enkelt program att jobba i om man gillar att scrappa digitalt.

Ikväll ska Elin iväg med mormor och gammelmorbror Magnus och gå på handledarkurs för körkortet, får se hur det går, hon har ju varit lite febrig ett par dagar...

Imorrn däremot tror jag att det blir lugnt på dan, på kvällen kommer ju som vanligt alla "våra ungar" och har ungdomsgård. Det har inte varit så monga nu på ett par veckor så vi får väl se hur många som dyker upp...
tänkte hugga några som kan vara med och planera påskfesten...:o)

image80
vår hall på fredagarna fast oftast ännu fler skor....

ha de´//Birgitta

Kommentarer

Postat av: Nanette

Publicerad 2008-03-07 20:15:37

Hej!

Vill bara tacka för det jättefina te- och garnpaketet. En perfekt avslutning på veckan att hitta ett paket i brevlådan. Sockgarn blir perfekt att testa med min nyköpta sockmönsterbok.

Stort tack! /Nanette

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela